|
|
|
|---|---|
| Jag kör bilen ca en halv mil då går tempmätaren upp på rött och jag stannar öppnar huven skruvar upp luftskruven och det kommer jätte mycket luft. väntar tills jag kan öppna kylarlocket utan att det rinner ut vatten sen häller jag i vatten tills det rinner ut ur lufthålet. sen startar jag och kan köra utan problem. sen nästa dag när jag ska köra samma problem så jag upprepar allt igen och det går att åka utan problem. då tänkte jag att det kanske är termostataten som inte öppnar som den ska, så jag tar ur den helt och testar och köra men samma problem igen och jag gör precis som tidigare se kan jag åka igen.. så jag undrar vad det kan vara som är fel? | |
|
Kan det vara så att du har ett läckage någonstans som endast uppstår av eftertrycket i sytemet när du stängt av bilen och motorn svalnar. Det skulle då innebära att systemet ej är fullt på morgonen när du startar bilen och ev. luftfickor har då bildats. Har du kollat vätskenivån innan du startar bilen på morgonen? Om inte, fyll på innan du startar, medans bilen är kall, och försök pumpa ordenligt på slangarna så att systemet fylls upp och ev. luftfickor försvinner. Sedan är det bara att köra och se om det blivit någon skillnad. Hade något liknande fenomen på min e39 och då var det expasionskärlet som fått sig en liten spricka precis där det är nerstucket i kylaren, och då läckte den bara efter att jag kört och haft bilen parkerad en liten stund, inget läckage överhuvudtaget när motorn var varm. Vet inte om kostruktionen är lika på din.... Thomas |
|
|
jag har inte kollat jätte noga men det ska jag göra imorgon :) någon som har någon annan teori? |
|
| va ut och försökte lufta nu. öppnar luftskruven och startar bilen med fläckten på max och max värme. det kommer både vatten och luft ett tag. sen kommer det bara luft och då börjar tempen knalla över mitten | |
| det är löst nu bytte vatten pump och luftade igen då funkade det fint :) | |
|
jasså det var det ni höll på med:) kul att det löste sig till slut. |
|
| jajjamen det va lite klurigt men det gick :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.