|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har sökt men inte hittat riktigt det jag letar efter. Skulle behöva nya stötdämpare till min bil då vänster fram är helt slut på. Antar att det är like bra att byta runt om då när man ändå håller på. Har jag M paket på min bil? Tänkte om det gör någon skillnad då det står på vissa sidor att dessa dämpare passar inte för M paket osv. Länk Bör man byta fjädrar också när man ändå håller på eller spelar det ingen roll så länge de inte har gått av? Kan ju meddela att jag inte är så sugen på att köpa originaldämpare då de är så himla dyr. Antar att de på biltema för 425 kr in passar? Är ju en ganska gammal bil så jag vill inte kosta på den för mycket. Har haft den ett år men tänkte köra med den 1-2 år till innan jag byter. Tacksam för all hjälp jag kan få! | |
|
Det är endast stötisarna fram som är special, original går på ca. 3500:- per styck. Men det finns hopp, läs denna tråd: Länk Mvh |
|
| Det är på sidan 2 som lösningen finns: Länk | |
|
Intressant det där! Hade sett den tråden tidigare också men grävde lite djupare den här gången. Egentligen så borde fjäderben från Mekonomen passa: Artikelnr: 10-16826 Benämning: Stötdämpare fram Fjäderben Pris: 1037.00 Den är för en: Fabrikat: VOLVO Modell: V70 (II) AWD Typ: 2.4 Turbo Årsmodeller: 2000-2004 Det är samma specs på bilen som för fjäderben som verkade gå att modifiera. De hade flyttat pdf filen till: Länk och söker man på "8641 1410sport" så ser man ju vilka bilmodeller fjäderbenen var gjord för. Låter ju lite för bra för att vara sant om det skulle gå. Någon som har teorier ifall det kan tänkas gå eller inte samt vad man måste göra för modifieringar? |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Det här verkar jäkligt intressant. Har m-chassi på min och org kostar 3700. Inte intressant. Kan det måhända funka med biltemas v70 awd dämpare? Förstår inte hur ni som bytt skruvat fast dämparen i botten. Lite gammal tråd men jag får väl lyfta detta lite o hoppas att nån kommer ihåg. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.