|
|
|
|---|---|
|
hej, Har problem med fjärrdosorna till min 325 -06, har sökt på forumet men hittar ingen med exakt samma problem, bara problem med fjärrdosor där man har en nyckel. mitt problem: Igår gick det helt plötsligt inte att öppna eller låsa med fjärren, samma problem dök upp exakt samtidigt med båda dosorna. Hade använt bilen ca 2h innan det började. Nu får jag öppna med nyckeln och larmet går såklart. Lagom smidigt... Kontaktade bmw-verkstad med de hade inte tid förrens på fredag, semestertider.... Är det någon som vet om man kan felsöka och/eller åtgärda detta problem själv? Tacksam för all hjälp. | |
| garanterat styrenheten för fjärrlås som sitter korkat ovanför bakrutan under tak"vingen" kommer vatten i dom, bara att byta och laga med silikon innan man sätter i den i sin inte så vattentäta hållare. Jättevanligt fel. | |
| Ok, kan säkert vara så, bilen stod ute och kördes i extremt regnande igår... Får nog ta ett snack med min bmw-säljare, nog fan ska en bil tåla lite regn! | |
| Jag drabbades av exakt samma sak. Åkte till Jakobssons Bilaffär (BMW-återförsäljare) och de sa att felet var nyckeln och att den behövde bytas ut. Nyckeln kostade 1700 :- . Fastän jag påpekade flera gånger att jag tyckte det var väldigt konstigt att båda nycklarna slutade fungera samtidigt så var de helt övertygade om att det var nyckeln som var problemet. Nya nyckeln kom men det fungerade ändå inte. Men inte fick jag tillbaka pengarna för nya nyckeln inte... | |
Roffa1 |
Klart att du ska ha tillbaka pengarna som du lagt ut helt i onödan. Vägrar Jakobssons att ersätta dig, så vänder du dig istället till konsumentombudsmannen i din hemkommun. (inga problem) Som jag ser det har du blivit totalt grundlurad. Vad säger de nästa gång? att de vill byta samtliga dörrlås;-) |
|
Om folket på verkstaden har någon yrkesstolthet så får du pengarna tillbaks. Ett enkelt test med en annan nyckel som initieras tillfälligt på bilen hade gett svar på frågeställningen. Om inte pengar tillbaks, anlita dom aldrig mer. Har du köpt bilen hos dom ta bort skylten med deras namn från bilen. Ingen gratisreklam. Eller gör en egen banner för bakrutan - Aldrig mer Jacobssons Bilaffär - typ. Var med om en liknande, men mer struntliten sak med Fordverkstad. När bilen var 5-6 år så blev det mer och mer att kylvätsketemperaturmätaren aldrig gick upp över vita bottenområdet och aldrig blev normal. Kontaktade verkstad för det brukar ju bli dags för termostaten efter den tiden. - Nej, det brukar vara temperaturgivaren, sa verkstaden. OK, dom fick byta den. Jag hyrde bil över dagen för att ha någon bil. Fick tillbaks bilen och inte gick temperturen upp till normalt ändå. Verkstaden hade uppenbarligen inte ens tid att testa att operationen lyckats. Så tillbaks till verkstaden, och de fick order att byta termostaten som jag bad om från början. Fick hyra bil ännu en dag för det besöket. Men problemet var därmed löst. Efter mycket tjatande gick verkstaden med på att rabattera med halva temperaturgivarens kostnad typ 100 kr. Men de fick hyra ut bil för 400 kr, och debitera 600 kr för jobben(var väl 15 år sedan ung.). Sedan fick de inga mer uppdrag av mig. Mekaniker kan komma undan med hur mycket inkompetens som helst verkar det. Här väldigt lindrigt med många råkar ut för byten av nästan hela motorrummet innan de väl kommer tillrätta med ett problem. Om Jacobsons är seriöss så tar de tillbaks nyckeln(och avinitierar den i bilen först) och pengar tillbaks för dig. |
|
|
Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.