|
|
|
|---|---|
|
Hej, fått meddelande om överhettad motor några gånger nu.. ska lämna in bilen nästa v. men går här i min oro vad det kan vara. BMW sa att de inte visste utan ska göra felsökning. Någon som råkat ut för det? Mvh Ric | |
|
Vid vilka tillfälle händer det och vad händer? Hård körning, kö eller tomgångskörning, motorväg etc? Kokar kylvattnet? Med lite knappandes så kan du plocka fram kylvattentemperaturen digitalt. Då kan du ser om det börjar skena. Se 5:e inlägget och sen "test 7.0" på denna länk: Länk |
|
| Ops, lite fel länk! Ser att just upplåsningen går inte till på samma sätt på e60! Men snarlikt annars... | |
| Händer vid kö/långsamkörning tex leta parkering och då efter kört några mil på motorväg/landsväg. Felmeddelandet försvinner dock om jag kör ut på en snabbare väg och kyler med luft???.. sen kan det vara tyst en vecka även om jag kör o letar parkering eller liknande. | |
| Kokar inte men varm som f*n.. | |
| Låter som problem med kylfläkten. Bara att söka, jag vet för lite om det är elmotor eller slirkoppling som driver den. Kör full värme i kupén så går nog tempen ner (riktigt kul en varm dag, men för testa alternativt rädda motorn). | |
|
Det är elfläkt på denna modell. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.