|
|
|
|---|---|
|
Hej Har nyligen byt till mig en bmw 330 ci -01 (kommer upp lite info snart) Men har tyvär märk en del problem med den. Vanosen var dålig, med tack vare forumet här lyckades jag få en ny från Drvanos. Tack alla på forumet för det. Finns dock lite mer små fel på den, med kommer fixas snart. Dock en grej, jag har kört ca 400mil med den och under de milen har jag fått fylla på med 2 liter olja. När jag kopplade bilen till datorn visade det dock i historiken att det hade varit problem med (oljesensorn). Lampan lyser när jag startar bilen men den har inte varnat mig att nivån var låg när jag hade lite olja i. Min gamla 320 e46 visade dock i tidigt skede när oljan behövde fyllas på. Kan det vara oljenivågivaren som behöver bytas? Tack för ett bra forum. | |
|
Hur vet man om vanosen är dålig ? Lyser lampan fast än oljan är på rätt nivå ? |
|
|
Vanos rasslar en hel del när du gasar. Låter som om kamkedjan är lös. Åkte in på en bilverkstad, som senare i sin tur åkte till bmw verkstad och konstaterade att vanosen inte var bra. De sade att jag skulle märka att bilen tappar effekt och börjar dra mer bensin. Märker dock att bilen inte går som den ska, kan vara riktigt seg i starten. Har inte hunnit byta vanosenheten så jag har inte kunnat jämnföra om bilen går bättre. Enligt bmw verkstad så kostar vanosenheten 5500:- (dubbelvanos) och 4500:- för arbetet. (kan vara bra att veta) Tillbaka till oljelampan. Den lyser inte alls när oljenivån är låg. Den ska lysa gul när man stänger av bilen. Men miin bil gör inte det. Undrar om det kan bero på oljenivågivaren? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.