|
|
|
|---|---|
|
Hej Mina vänner som det står i rubriken funderar på att köpa en 330 Mpkt men kan inte riktigt bestämma mig vilken jag ska ta,Har alltid haft manuell och har alltid gillat och växla som jag vill osv...men andra sidan automat är rätt så skön med...detta gäller en E46,, några tips,vad tycker ni? | |
|
Mitt enda tips är att provköra. Jag har själv automat i min 330 och jag tycker den är underbar riktigt mjuk i växlingarna och ändå rapp i sport läge och manuell växlings läget. Jag tycker det är en bra kompromiss men visst saknar man manuell ibland men provkör och du kommer inte bli missnöjd. |
|
| jag var mycket tveksam till automatlåda då jag alltid haft manuell i mina tidigare bilar och mina föräldrars 520 har automat och där blir man inte imponerad men kombinationen med 3liters sexan och automatlådan fungerar riktigt bra | |
|
Finns antagligen lika många svar på den frågan som det finns användare här, provkör och känn efter. Jag har haft automat på alla mina vardagsbilar sen 1984, skulle aldrig falla mig in att köpa en vardagsbil med manuell låda. Mats BMW CS #5847 |
|
| Har provkört polarens 330 04a det fanns ingen sport läga på den bara manuel växling,,den kändes bra pigg faktist men men käns fortfarande osäkert | |
|
Manuellt. Om du gillar att köra bil alltså. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
catch_me det finns visst ett sportläge i lådan om du bara flyttar spaken till manuell växels läget utan att sedan peta i någon växel fram eller bak så har du sport läget. |
|
|
jag va i samma sits för 2 månader sen, hittade en skit fin imola röd 330ci med automatlåda, men tyvärr köpte jag inte bilen just för att det var automat. Mvh |
|
|
om det inte är en renodlad sportbil, så är automat överlägset. skulle inte köpa något annat. |
|
|
Beror väl helt och hållet på om man vill att föraren skall köra bilen eller att man vill att bilen skall köra föraren. Jag vill kunna växla själv och inte när bilen tycker att det är dags. Boxarn du har väl manuell i din .... |
|
|
Enda jag stör mig på i min 330 är faktiskt kopplingen. Helt hopplös att köra mjukt med dessa bilar i rödljus o dyl. Likadant i alla jag provkörde innan köp, men jag tänkte att man vänjer sig väl. Ångrar lite idag att jag inte köpte en automat faktiskt. Bara att söka på CDV på forumet så ser man hur många som stör sig på kopplingen i E46. |
|
| M-artin sälj din bil till mig då jag letar letar letar men hittar inget fin ex | |
|
Ville helst ha manuell när jag letade bil men det blev en automat pga att bilen i övrigt var vad jag ville ha man kan inte få allt... Ganska mycket törstigare och tänk på att en automat passar bäst i en jänkare med helsoffa...inte i en sportig europé. Sportig körning på krokiga vägar blir inte så kul i en automat helt enkelt, mycket härligare att kunna motorbromsa hårt in i kurvor...särskilt om du kör högvarvig bensinare! |
|
| mr.ozz det är det jag menar,har haft en M3 tidigare satt det lutar åt manuel | |
| Ja det gör du nog rätt i... Pendlar 10 mil varje dag och ibland när man är lite bakis kl. 7 på morgonen med en kopp kaffe i näven så kan det va bra med automat...Mitt andra pendlar/nöjesfordon gör 0-200 km/h på 6,5 sek. så då får man fartsuget mättat ändå:-)) | |
| R1? | |
| korak, ja det är det, men jag anser att det är en sportbil. | |
|
catch me: K8. Kör om vilken BMW som helst på bakhjulet:-) Kanske inte de som går 9:or på strippen, men alla andra... 179 bakhjulshästar på 168 kg.. |
|
|
Mina vänner Tack för era tips det sluta med att det blev en 330 Mpkt automat.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.