|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en Hartge H5 e34 från 1991. Den importerades 94 till Sverige från tyskland eller österike. Den har all utrustning som Hartge ska ha och jag vet att den är "Äkta". Men nu till frågan, hur kan jag bevisa det för köparen? Han hänvisar till att det ska stå på Farhzeugsbrief men det har jag ju inte, har ju bara svenska registreringsbeviset. Mycket tacksam för svar! | |
zcooter |
Det måste väl kunna spåras via bilens chassie nummer via Hartge eller BMW Tyskland. Det hade jag provat att kontakta dem, men du kan möta lite motsträvighet då bilen är SE reggad. Lycka till!!!!! PS, varför sälja, det är ju en klenod |
| Du kan kontakta Transportstyrelsen och få ut bilens tyska reg bevis i kopia. | |
|
Kan vara svårt att få kopia av Farhzeugsbrief "tyska reg beviset" från Transportstyrelsen då de arkiverar det i 8-10 år. Iaf. när jag frågade för ett år sedan på en bil. Mvh Ubbe |
|
| Ringde till transportstyrelsen och frågade efter det tyska regbeviset till M3an jag hade, det var i år innan den såldes, den var importerad -99 och de sa att det inte fanns kvar, så är nog inte så stor chans att ditt finns kvar från -94.. | |
| det står väl på chassibrickan som sitter i bilen gör det på en e-21 vad jag sett | |
Scheckheft |
är det en äkta Hartge sitter det en extra chassiskylt i motorrummet. Annars kan du alltid kontakta Hartge Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
| Tack för svaren! Men den där extra chassibrickan vart brukar den sitta jag har bara hittat den vanliga där det står 535i från Bmw. | |
| Jag fick ut mina tyska och svenska regpapper och det var inga problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.