|
|
|
|---|---|
|
Då har jag sålt 325i T-08:an och är på jakt efter ny bil. Är nu ute efter en mindre bil men vad ska jag välja? Måste vara femdörrars men ingen touring och vi kommer köra max 1000 mil/ år så diesel går väl bort. Märke spelar ingen större roll men det måste finnas en kvalitetskänsla i bilen, alltså inte Peugeot, Renault osv. Bmw, Audi, Mercedes eller något annat märke jag inte tänkt på? Lite inne på en A4 2.0 Quattro, Bmw 1-serie ( vilken i så fall? ) Ge mig tips på vettiga bilar i prisklassen 140-170000:- | |
|
Hej! Titta efter en Kia Ceed 1.6 crdi, vettigt prissatt. Finns säkert inte någon premium känsla i bilen, men säkert ändå kvalite. Sedan får du 7 års garanti på bilen förutsatt att du servar bilen hos märkes verkstaden. Lycka till. |
|
|
Mina förslag: Audi A3 3,2 eller 2,0T Sportback BMW 130 (kan vara svårt att få för 170' dock) Volvo C30 2,4 eller T5 -------------------------------- //Lövet |
|
| mrbaretta, vad fick du för betalt för bilen som det har spekulerats så mycket över i en annan tråd? | |
| Min gissning är att du fick vad du gav alltså 219' ? | |
|
Hej Kia blir det nog inte. Känns tyvärr inte som min typ av bil..Lite väl långt ifrån 325:an tror jag :) A3 var jag faktiskt inne på lite grann, tycker dock att de ser så olika ut när man kollar runt. Ibland jäkligt snygga och ibland ser de ut som riktiga tråkbilar. Såg en riktigt fin i Sthlm men det var bara en 05:a så den kändes lite "gammal" Bmw 130 hade jag köpt direkt om jag hittat en för de pengarna. C30 går bort pga för få dörrar. |
|
|
Samuel2: Jag fick ungefär det jag begärde, exakt vad håller jag mellan mig och köparen men jag är nöjd. |
|
| 130 hade jag med sagt men deom kostar ju lite mer.. annars hade jag satsat pa annat motoralternativ men fortfarande 1-serien | |
|
Ja nu är ju inte min prisbild huggen i sten men tanken med försäljningen av vår 325:a var att hitta en smidig bil för stan och då kändes de pengarna lagom att lägga. Kanske kan hitta en 120d, skatten verkar ju vettig på dem och förbrukningen är ju inte helt fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.