|
|
|
|---|---|
|
Hmm, har monterat en kylare från e28, 535 i min e30, 325, behöver nu elfläkt som skall monteras framför kylet samt lämplig termostat. Någon som har förslag på vad som kan passa? ..har ca 400mm i höjd Tack på förhand! | |
|
citra turbodisel, rejäl historia på dom. Annars åk ut till en bilskrot och mät...bara tänk att du får en som går på rätt håll, dvs blåsande. MVH Pelle cs4605 |
|
|
Jag skaffade en fläkt från Volvo 440/480 för att sätta på framsidan av kylaren. Visade sig vara något för stor i mitt fall men bör funka för dig om den kan vara 400mm. Sen är det bara att byta polaritet för att få den att gå åt rätt håll. |
|
|
Wath, tänk på att flätkbladen är konstruerade för antingen att blåsa eller för att suga, det räker inte med att vända polerna! MVH Pelle cs4605 |
|
|
Jag får höra hos skrotarna.. jag har för mig att det fanns någon Alpina-modell (e30) med 535-kylen samt elfläkt men det kan man nog leta länge efter.. Sedan söker jag termostat som passar i kylen, finns två uttag, samt relä.. men det bör ju finnas standardgrejor som kan passa.. MVH, Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.