AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.104

Hjälp mig köpa en 540t e39

Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Tänkte ha detta som min tråd där jag lägger upp annonser på bliar jag tänkt kika på. Jag är såklart ute efter komentarer ang pris mm från er kära forum medlemmar. Jag börjar med två st som jag ska kika på imogon.

Länk

Länk
På annonsstadiet tror jag mer på 99:an fast jag hade personligen letat efter en finare, varför är telefonen ur kopplad?! Jag har haft en 95:a + en 96:as 540i/6 där telefonen fungerar klanderfritt så vad har hänt här?

I övrigt verkar den bra, 01:an ser skabbig ut och har en oengagerad säljare totalla motsatsen mot 99:a.

Stephan
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
jo så känner jag väl med. Och telefonsamtalaet bekräfta även vad du sa om säljarna. ang telefonen så ska jag passa på att fråga. det som talar imot 99-an är att den gått långt. Mycket ska dock vara bytt såsom bussningar bak. Därimot så är inte dämparna bytta vad han vet.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har du ringt säljarna?
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
jepp, ska kolla på dem idag, ställde inte så många frågor på tel mer än om de var omlackade nånstanns, rost, import, all papper?. Får ta resten när jag kikar på dem. Är det dubbelvanos på -99 förresten?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nej M62TU är enbart enkelvanos är bara M5an som har dubbel.
före 99 ingen vanos alls.
99 ser jättefin ut och en bra säljande annons. en välskött 540 rullar många mil.
01 är ju ett stort frågetecken med den urusla annonsen, dessutom inte tvättad. Men behöver väl inte vara ett dåligt köp heller.
Bör ju kollas historik om det är en import.
Ta med luppen och granska alla hörn och vrår i bakluckan, där rostar det friskt på ställen som man knappt ser.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Det ska vara ny baklucka på -99:an , jag har jobbat som billackerare så om det är omlkackat osv så hittar jag det. Vad tycker ni om de begärda priserna då?

01:an har varit inne hos ucars i eslöv som är mycket oseriösa, det var dock inte de som tog in den. Det kan vara bra ändå.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Oavsett om det är ny o gammal lucka så börjar det rosta efter några år pga felkonstruktion. Är väl inte fel prissatta direkt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Priserna?! Av erfarenhet från en god vän som sålde sin tokfina 540 iat -98 för två år sedan så tycker jag de verkar skyhöga. Hans bil hade gått runt 18, gick iväg för 80 efter många om och men.

Tycker den första har gått för långt, den andra har jag ingen synpunkt på mer än att den tack vare milen (om de stämmer) verkar mer prisvärd.
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
hmm , har kollat på dem nu och den som gått långt är ute ur leken. Förmycket rost och så känns den mycket äldre pgav pre-facelift. Den andra har jag visat intresse för men inte för de pengarna, säljaren hade noll koll tyvärr.
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Dåå vart det handlat, blev den första (äntligen). allt peka på att milen stämde historik osv. Den känns väldigt fräsch både in och utvändigt. Saknar bara en pixel såvitt jag kan se. Rosten kan man ana i fågelbadet så det är likabra att göra vid det innan det blir värre. Bilen har inte varit vinterkörd de senaste åren. Ägaren visste dock inte om oljepumpsbltarna var kollade. Tänkte gör det nästa helg den 19:e. Vågar man köra försiktigt med bilen tills dess?

Tack alla ni som hjälpt till.
Grattis och lycka till med bilen!

Alltså du menar den i din andra Länk ?
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
ja precis den. Det roliga var att ägaren hade noll koll, och då menar jag verkligen noll. Men när jag fick bilen fick jag även en hel bunte papper med alla besikningsprotokoll kopia på fahzeugsbrief mm.

Frågan kvarstår med oljepumpen dock,
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
De flesta M62TU verkar ha klarat sig från lösa oljepumpsbultar, men det är aldrig fel att kolla ändå...

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.