|
|
|
|---|---|
|
Det finns 2 st små reläliknande orangea "lådor" i motorutrymmet. En på varje sida monterat på innerskärmen i framkant. Vad för funktion ha dessa? Mvh Peter | |
|
Har för mig att de är sensorer till airbagen. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Även om det bara är airbag i ratten så ska det ändå finnas 2 "sensorer"? /Peter |
|
|
Om de sitter där från början så ska de sitta kvar ;-) Men, ja, du ska ha 2st även om du bara har airbag i ratten. Det är fullt möjligt att bara smälla ena sidan av fronten men ändå ha behov av att airbagen ska lösa ut. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Ja, nu så inser jag ju att det är till airbagen och självklart måste det ju finnas en sensor på varje sida i alla lägen. Nu är det så att på höger sida så har kopplingen "glidit isär" och det är nog därför airbaglampan lyser! Hoppas det bara är att koppla ihop och släcka lampan. När jag ändå är inne och skriver så undrar jag om det är nödvändigt att båda batterierna som är monterade i bagageutrymmet måste vara på exakt samma Ah? 65 Ah/styck säger instruktionsboken. Jag har nu ett 80 Ah på höger sida samt ett 65 Ah på vänster. Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.