|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har tänkt att köpa mig en7 serie diesel.Jag skulle vilja ha lite synpunkter,upplevelser,omdömmen m.m om dieslarna 6 an kontra 8 an samt om det är nägon som har erfarenhet av båda modellerna E38 o E65.Årsmodellerna -00-04. | |
|
hej du jag har en 740d 00 som gått 22000mil nu sv såld och sän har min kusin som jobbade på bmw i tyskland som programerare varit å fixat lite i motor styr donet så nu e det runt 340hk å då är det en jätte fin bil även utan trim e det det jag har kört mycket mällan stock holm å gälivare å då ahr jag legat runt 130på fart hållaren å då har den dragit runt 0,75 till 0,85 beroende på väder. men jag avråder dig å köpa en sån om du bara ska köra stads trafik å till å från jobbet alltså ett par mil om dan då e det ingen bil för dig för om du bara kör 1till 2 mil om dan så blir motorn alldrig varm å då drar den soppa som bara den räkna lätt över litern ca 1,5till 2 liter |
|
|
Hej Mikke! Jag hade en e38/2001/194HK i 3 år och var mycket nöjd med den. Den bästa bil jag har haft. Enda orsaken till att jag sålde den var att jag ville ha ut så mkt som möjligt vid byte til ny bil, för den blev gammal. hade gått 8000 mil med en snittförbrukning på 0,8l diesel/mil. I bästa fall kunde jag köra landsväg med 0,64 l/mil - ikke dåligt för en bil på nästan 2 tonn! Jag tror at du kommer att ha bäst ekonomi med en 6:a; 8:an är nog lite dyrare att underhålla. Du åker lika fint i båda! Lycka till. Försök att få tag i en som inte har gått mer än 15000 mil och med säker dokumentation, dom finns, använd god tid på att finna den! Roland - Norge |
|
|
Tack för era synpunkter.Söker fortfarande efter ett bra exemplar. |
|
| Vet inte så mycket om dieseln i e38 men e65:ans 745 d är en jävla bil kan jag bara tillägga, vet inte omden prislappen är allt för hög men en diesel med en jävla massa kraft på motorvägen. Fast den kom nog inte förrän vid faceliften 05? | |
|
Fattar inte vad är det folk pratar om. Har själv en 730d E65 årsmodell 2004. Världens skönaste bil, inga konstigheter. Till nisse1985: Vad fick du det fakta ifrån att bilen drar när den är kall. Min flickvän kör till jobbet varje dag (1,8 mil enkel resa) + massa mil i stan, bilen drar konstant 0,93 l/mil blandat. Kör man 130-140 km/h med farhållare så ligger förbrukningen på 0,65-0,67 En 730d E65 kan jag varmt rekomendera till alla BMW älskare. Skatt ca 9.000 kr/år Försäkring ca 10 000 kr/år Vade retro satana, non suade mihi vana, sunt mals quae libas, ipse venena bibas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.