AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
695

e39 touring. Hur ofta ska kompressorn till nivåregleringen gå?

Visa användare
145
tullan
525iam touring 03
Varje dag när jag startar bilen börjar kompressorn bak att surra. Den låter några sekunder och sen är det bra. Ska den göra det så ofta eller kan jag ha en läcka? Hör inget pysljud iaf så det måste vara väldigt lite. Dock tycker jag att den kan se lite låg ut bak när den stått....även annars oxå är den lägre bak än fram. Visst kan man via en bmw verkstad höja den har jag för mig?
Du
33
Duppsko
530D -00
323i -77
Det här är inget jag vet, men min är likadan, och jag tror det beror på tämperaturändringar i luften. luften expanderar och komprimeras vid tempändringar, och då måste kopressorn kompensera för det tror jag.

-Daniel-
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Min Touring -98 kör ofta igång kompressorn när den stått ett tag, hörs alltid på morgonen när jag backar ur garaget. Vår förra, 530 -93, tyckte jag var för låg i baken så den lät jag BMW höja, ett lätt ingrepp vad jag förstod.
Helt Normalt :)
Min surrar i ca 3-5sek varje gång bilen stått över natten eller en längre stund ex vid jobbet.
Den ser lite lägre ut oxå innan man startat den när den stått ett tag.
Så har den allltid varit under den tid jag ägt den ock det är helt ok,dvs ingen förändring på 3 år.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min kan låta i bland vid start (ca 1 gång i veckan) Jag kör med bilen varje dag.

__
/Chrille
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.