AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.334

nyinköpt Z4 :-) men fått missljud från däck/ framvagn

At
47
Athletic_F
BMW 335i E93
Tada... Inhandlande en BMW Z4 -04 som gått 6000mil....
Har kört bilen i snart 300mil, och upptäckte igår ett missljud, det låter som det kommer från däcken fram, som ett dunkande ljud, inget mekaniskt ljud, man kan nästan räkna hjulvarven när man kör sakta,
Har fått hjulen kontrollerade igår em. och inga fel hittades på vare sig fälgar eller hjul. Har testat bilen lite och det verkar som att det låter mer när jag svänger till vänster, och nästan inget missljud alls när jag svänger till höger....

Min slutsats är att det är en spindelled som gett upp.... eller är jag helt ute och cyklar nu :-)
fler ideer/tips?

Ha det!

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
hej, har en z4- 03 fick byta länkarm+hållare(glapp) vid ca 4000mil, detta är ganska vanligt en bmw.vet inte om detta kan jämföras med ditt problem, men är kanske värt en koll.

aske

Ma
16
Matsz4
330 e90
Hej, fick byta byta hjullager på min z4 03:a när den hade gått ca 4000mil tror det är samma sak då det ändrar sig när du svänger //Mats
At
47
Athletic_F
BMW 335i E93
Tack för svaren....
har lämnat in bilen hos M-bilar i Västerås nu imorse så jag hoppas få besked under dagen om vad som är fel.
Bi
155
Bilen
135i Cab Cobb E88 -09
Audi A6 2.0T Sedan -06
Z4 3.0 Roadster -04
återkom gärna med vad det kostade.
At
47
Athletic_F
BMW 335i E93
Hallå,

Det var högra bakhjulslagret som gett upp, som du trodde matsZ4 :-)

kostar 3350:-, varav delar 830:- att byta hos BMW i Västerås, men väntetiden är ca.2veckor så ska se om jag hittar en annan vettig verkstad som kan byta det tidigare. Känns trist att ha sommarbilen ståendes på semestern.
//
Ha det!
mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Hmm hittade du något annat ställe?
3350 låter ganska mycket med tanke på att sakerna bara kosta 830...

Jag har visserligen aldrig bytt ett bakhjulslager men...
At
47
Athletic_F
BMW 335i E93
Fick hjullagret bytt för 2000:- med bara 1dags väntetid.
Verakr ändå vara helt ok då det tydligen är väldigt omständigt att byta enligt flera verkstäder.

Så nu är bilen som ny igen :-)

//
Ha det!
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nytt bakhjulslager efter 6.000 mil. Vilken kvalitet ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.