AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.691

ta loss dörrsidor bak e39

elhissarna bak strular på min bil så jag tänkte ta loss dörrsidorna och kolla,

skruvade loss skruven vid handtaget, och har lossat dörrsidan nertill helt, nu sitter den endast fast vid fönstret, men den sitter jättehårt!

ågon som vet om man måste lossa chrome-listen innan, isåfall, hur gör man det, bara drar den uppåt? tycker det ser ut som att plastkåpan som täcker den lilla listen som delar upp rutan är ivägen :S

Tacksam för svar!

MVH
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Har du solgardiner på den? Iallefall så på min med solgardiner så måste dekorlisten också tas bort för bakom sitter 2st skruvar för gardinen samt att gardinen för "lilla" rutan också måste bort för att komma åt en skruv där bakom , dekorlisten är bara att dra rakt ut och lilla gardinen tas bort genom att lyfta upp den litet och sedan dra ut nedre delen av gardinen. Chrome listen skall inte tas bort utan kommer sitta kvar på dörren efter att dörrsidan tagits bort , om du lossat allt annat och den bara sitter fast där uppe så får du loss dörrsidan genom att vinkla ut nederdelen och sedan rycka den rakt utåt , man måste "knycka" till lite för den sitter ganska hårt fast i clipsen upptill.
vilken list menar du e dekorlisten? den som e trä/silver eller svartfärgad "mitt" på dörrsidan? den listen hade jag också bort, men såg inga skruv där bakom, om det nu inte va så att skruvarna e placerade inuti klipsen där "dekor"? listen fäster?

MVH
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
jag hade isär min idag med. jag ångrar att jag inte kollade upp hur man tog bort den först, för jag gjorde fel i början o fick lite märken jag inte ville ha.. efter skruven vid handtaget så lossade jag alla clips överallt. och när den bara sitter fast där uppe så drog jag försiktigt upp o mot mig samtidigt. funkade bra för mig, men om du nu hade gardiner, så ignorera vad jag skrivit, för det har inte jag på min..
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hei!!
Här är en film om hur man gör.....utan solgardin.Länk det är bara at dra ut dorrsidan rätt ut från kromlisten och sedan lyfta upp från mittfästeet.
MVH
Sakke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.