|
|
|
|---|---|
|
Har letat fel på en 318 is 93 under lång tid. Har fått många tipps på olika åtgärder. olja,stift,filter,katalysator,lambda,men nu så har jag äntligen hittat felet. under insugningsröret finns en vakumslang som via en backventil går till en vakumklocka som styr ett spjäll i insuget. Denna lilla slang ca 5 cm hade efter åren blivit så dårlig att den bara höll tätt när man varvade bilen och vakumet ökade. Pga detta så läkte luft in på låga varv och spjället funkade inte som det ska. med höjd HC som följd. Underbart att hitta felet !! Hoppas detta hjälper någon mer | |
|
Ja! Tack för tipset! Har samma problem. Ska gåut och kolla nu på en gång! Jonnte |
|
|
Jag har haft detta problem i 2 år och inte lyckats lösa det. Detta är jätteviktigt då många har detta problem, vi måste få mer information, kan du ta en bild exakt vart den sitter och gärna när så vi får se hur den ser ut, då samma bilar kan ha lite olika konstruktioner på motorn. Detta kan mycket väl vara mitt problem då jag har pysljud från från motorn. Bilder snälla! |
|
| Jag lämnade in min på bmw, bytte en slang för typ 160kr sen hade den 0 i HC igen, innan 240-300 | |
|
en slang.....vadå för slang en liten , den stora bäljen tala gärna om vilken. Meningen med å skriva måste ju vara å hjälpa andra med samma problem. Så vilken slang är det som ni har bytt? |
|
|
På min 320i -90 sitter en konstig slang med en el-kontakt på. Den sitter väldigt bökigt til... Under insugsgrenröret. Man känner inte var den går in exakt. Jag antar att Morgan Skytt menar den. Den måste ju vara otroligt svår att byta! Underifrån bilen? Med väldigt långa armar? :-) Nå'n som vet vad det är för slang? Mvh Jonnte |
|
| vilken dminesion på slangen var det? | |
| undrar om du inte menar den som går till tomgångmotorn under insuget | |
|
Den är väl ca. 3cm där el-kontakten sitter, sen smalnar den av till ca. 1cm. Den är väl ca. 10-12cm lång. Men man ser den knappt, man får känna sig fram... Tomgångsmotor'n sitter väl bredvid/framför insuget? Jonnte |
|
| sätt in handen med mobilkameran och ta en bild så gjorde jag när jag behövde se hur det såg ut under insuget. | |
|
Hej igen ! Jag kommer att fota och lägga ut mer info om slangen som jag bytte innom kort . Ska bara se till att få lite bra bilder... Morgan |
|
|
Ok ! Nedan är länken där man kan se slangen ( nr 7 ) jag bytte för att få ordning på HC . Har även bra foton på var den sitter ( rakt bakom generatorn ) På 318 is 92. har därimot ingen aning hur jag kan publisera dom här för visning men om ni mailar mej så kan jag skicka fotona till er . LYCKA TILL morgan@gosailing.nu Länk |
|
|
Morgan: Regga dig på photobucket.com och lägg upp dom här sen |
|
|
BRA ! Här kommer bilder på vakumslangen och dess placering ! Länk Länk Länk Länk |
|
| syns ej | |
|
Ta geting.se eller forumbilder.se istället. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.