|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska kolla på en m3:a uttagen 02, läst ang oljepump och lager problem på vissa modeller som ska vara iordning. Står inget om detta i bilens servicebok (svensksåld) kan man på något sätt kolla upp detta? ringt en bmw verkstad men de kunde bara se de bilar "dom" servat och vet inte vart denna bil var servad från det den var ny. någon ? hur kan man gå till väga? mvh casten | |
|
Är väl bara att fråga säljaren var den har varit servad? / Mvh Joakim "För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh |
|
|
BMW kan se alla bilar, om de orkar vara vänliga. Då jag köpte min ringde jag till BMW ÅF och de berättade att allt är gjort. Min bil är dessutom en tyskimport. Dessutom sade han till mig att om inte det vore gjort skulle inte bilen mera fungera (-02/9000mil) I serviceboken skall det inte heller stå utan endast i deras system. Ring runt till flera BMW ÅF och fråga. |
|
|
Hej, kolla i s-boken på vilken verkstad den är servad, ring sen till dem o fråga om bilen varit där på nåt mer än service! Annars kan man ju ringa transportstyrelsen o få reda på vilka som ägt bilen sen den var ny....sen ringer du bara dem o frågar om någon av dem haft bilen inne.....Det är nästan bättre....ibland får man ju reda på mer matnyttigt:-) Jag har ägt flertalet M-bilar o bara på en av dem fick jag med ett papper där det stod att lagren var bytta, Bmw brukar inte vilja skylta med att de (lagar) motorerna eller någonting annat heller o därför får man oftast inga papper när de utfört en såkallad garantireparation.... Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.