|
|
|
|---|---|
| Fick vår nya 325dM cabbe igår - jag måste säga att den är bra mycket bättre än vad jag förväntade mig. Diesel, cabriolet och 2 barn + fru känns ju som en omöjlig kombination men det funkar klockrent. Lastutrymmet bak är större än vad man först anar, jag har dock safat med utfällbar dragkrok också. Barnen sitter utmärkt där bak, ingen hög midja som tar bort sikten för små baksätespassagerare. Och dieselsexan knattrar i princip ingenting. Gasar man på så hör man bara turbovin och lite muller från avgassystemet. Första 50 milen har gett en snittförbrukning på 0.58 - med 1.8 ton bil och sexcylindrigt. Det är är nog den smartaste bilen jag har köpt någonsin! | |
|
Gratulerar! =) Skönt att kunna kombinera passion med praktikalitet och låg förbrukning! Upp med bilder på pärlan! =) |
|
| Bilder? Alpinvit e93 i M-sportutförande med sadelbrunt läder är ju snudd på lika vanligt som Volvo v70 i vissa delar av landet. Bara att gå ut och ställa sig på gatan i 10 minuter så ser man en. Jag var borta i Limhamn och käkade lunch med en kollega, det vart 3 st i närmast identiska e93or runt torget där, man skulle kunna tro att vi hade någon klubbträff eller nåt...Jag kommer ihåg för en 15-20 år sedan, då vart cabbe en headturner men idag har ju var och varannan person cabbe. | |
J.B |
Läste att du har drag ,,,, skulle vara kul om du återkom med lite info hur diseln är att dra med ? , man eller aut ? J.B Länk |
| bara att gratulera:D later sam en perfekt kombination och dessutom drar den inte mzcket soppa:D kan det bli battre | |
| Angående drag på 325da Cab så funkar det perfekt.Har en sådan med M-paket+19 tums M-fälgar och en polar 560 -08 som väger 1400kg,som lätt följer med! Drar 1,01 liter vid 90-100 och den känns knappas efter bilen.Härligt att dra husvagn nercabbat,många som stirrar!!! Underbar bil som funkat perfekt utan några problem alls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.