AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.107

BMW E34- Allmän expertis sökes samt Reservdelar/Bilskrot i Sthlm till E34?

Visa användare
4
jbrobergsthlm
320ia Touring-08
E91.

Hej på er.
Efter en kort session med den gamla 730:ian fr 90 köpte jag till slut den sista serien av E34. Svart metallic och endast 3 ägare och fullservad. Ett kap för 12.000kr

Dock en fråga till er som kan.

Var hittar jag reservdelar såsom motorhuv-svart. Höger bakskärm-svart. Dessa har dels dålig lack men även del rostblåsor som jag tror blir svårt att göra snyggt.
Bilskrot i SThlm med närområden.

Samt att jag både flera BMW jag körde haft ett glapp i ratten, kan det vara rattinställning eller liknande? Bilen gick precis igenom besiktningen med detta "glapp" i ratten.

Samt att det sitter en originalradio i bilen som strular, har en annan stereo liggande, Hur fasen får jag ut den på Bmw? Den verkar kräva specialverktyg. Ngn som vet?
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
vad gäller glappet i ratten så finns det några saker att kolla.

1. styrstången är delad och brukar lossna så ta bort panelen vid pedalerna och dra åt muttern där delningen på styrstången är. Dra inte för hårt för då går det inte justera ratten.

2. Under bilden på förarsidan efter styrsnäckan tror jag så sitter det en arm som kan lossa så den ska dras åt.

3. Byt bussning i hjläpstyrarm.

4. justersa styrsnäckan

Vad gäller stereon så brukar det sitta insex skruv som håller fast den.
Visa användare
4
jbrobergsthlm
320ia Touring-08
E91.

Tack snälla. Ska undersöka det direkt när jag kommer hem.

När det gäller stereo så är jag nog den enda här inne som är novis, kommer det behövas ngn unifix kabel el liknande för att byta stereo i E34:an mån tro?

Har kompisar som vanligtvis gör detta men nu är det min tur att lära mig.

/Janne
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Stereon har ju 2 täckbitar på sidrorna som du bänder bort sen sitter de 4st torx skruv där. Sen är det bara o försöka med alla medel o våld för o få ut den....

Beemer 4 Life!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.