AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
346

Fick göra inbrott i min egen bil! =)

Igår så hände en rätt märklig grej!
En kompis kom för att kolla lite på min bil (en 325 e30) ! "Aaah, lite snygg!" Blev kommentaren.. "jaja" tyckte jag och satt mig i bilen för att starta upp den. Pärlan hoppade igång direkt och jag öppnade huven och klev ur bilen.. Sen när jag skulle till och öppna
bagagekluckan så låser sig hela bilen!!!??!? Bilen var igång och alla dörrar var låsta (förutom huven då) PLUS att min enda nyckel till bilen satt i
tändningslåset!! "Ajdå!" Hehe.. Först och främst fick jag ta och döda motorn genom att slita ur tändkabeln från tändspolen.. (hittade ingen annan lösning!) ..sen så fanns bara det bara ett problem kvar.. jag måste ju på nåt sätt ta mig in in i bilen oxå! =) Jag fick försiktigt bryta upp dörren med en mejsel så att jag fick in en järnrörs liknanade grej som jag sedan bockade till så att jag kom åt låsknoppen! Efter 10-15min lyckades jag.. !! Som tur är så blev det inte ett märke på dörren efter mitt ingrepp! Så nu har jag lärt mig en läxa! =) -> Måste skaffa en till nyckel! Jag blev väldigt förvånad av att det var så lätt att ta sig in i en e30!! Ett tips är att skaffa raka låsknoppar istället för de med knopp som sitter på original, se bara till att ha en reservnyckel innan ev. byte!! hehe

Kör lungt! ///Richard

///BMWPower
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Helt otroligt !
Exakt samma sak hände mig för ett antal år sen. Stannade med min lånade 750-E32 för att stäcka på benen lite. Bilen stod på tomgång och jag gick ut och släppte dörren (fastnade i läge 1). Öppnade bakluckan och stängde den. I smma sekund som bakluckan går igen så låser sig bil fn. med motorn på tomgång och näst intill full tank (90liter+) mitt ute i obyggden. Av ren tur hade jag en mobiltelefon i fickan som jag ringe efter hjälp med. Fn. va billig man kände sig.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var ju typiskt. Det har jag aldrig blivit utsatt för och hoppas verkligen inte att jag blir det heller. När jag är ute och åker så brukar jag inte ha med mig fler nycklar än den som man använder. Det är ju inget som man är direkt beredd på.

//Schnitzer
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
Det är verkligen sorgligt lätt att ta sig in i en E30. Vår centrallåsförsedda 325:a går utmärkt att öppna med en vanlig skruvmejsel. Det är bara att sticka in i bakluckelåset och vrida lätt! Absolut inte ett spår av våld eller åverkan behövs :-(! Larm, rattkrycka mm. rekommenderas varmt.....
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
...verkar inte bara vara ett BMW-relaterat problem...en kompis råkade ut för precis samma sak på sin Merca...bilen stod och gick och när han stängde bakluckan så låste sig hela bilen...ingen extranyckel han heller..fast vi lyckades nå knappen till fönsterhissarna..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.