|
|
|
|---|---|
|
Med risk för att bli idiotförklarad, men here it goes anyway. Hade loss växelspaksdamasken idag och där hittade jag en lös sladd. Nyfiken som man är så var jag ju tvungen att kolla vart den tog vägen. Det visade sig att den gick upp till framrutan där denna lilla grej som jag länkar till sitter. Har faktiskt inte ens tänkt på den förut! Så min fråga är vad är detta, första tanken var att det hör till larmet. När jag tänker efter så har larmet aldrig gått på min bil, varken lampblink eller tutljud. Har inga startspärrar eller så, bara en original vanlig fjärrnyckel. Länk /Jonas | |
|
Skulle kanske kunna vara en ljudsensor som hör till ett billarm? // Daniel |
|
|
Ok! Om det är så, varför är den inte inkopplad, kan den lossnat, och var ska den sitta isåfall tro? Kollade runt men hittade inget uppenbart vid växelspaken iaf. Finns det nåt sätt att testa att starta larmet för att se om det funkar? /Jonas |
|
|
Det där är Nokias handsfree mic. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ok! Då kan jag ta bort den med gott samvete då. Tack Micke! Nån som vet om jag kan testa larmet på nåt vis, vore kul att se om det funkar som det ska, alla andra bilar jag har haft har tutat i tid och otid. Denna är tyst som en mus! /Jonas |
|
|
Ska finnas en brytare som slår till när huven öppnas. På min E36 sitter den höger fram. Öppna huven, håll ner brytaren (Som om huven vore stängd), larma, vänta 30 sekunder, släpp brytaren. Nu ska det tuta! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Härligt med snabba svar! Tack ska kolla detta imorn. =) /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.