AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.205

största/vanligaste orsaken till tjuvström på e30?

ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
Radda upp vad ni har för erfarenheter!
to
46
tobbee28e30
323im touring-98
327,5 turbo touring-
320 touring-97
på min e30 va det check controll panelen (uppe i taket) som strulade kopplade ur den sen va det lungt
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Trasigt kretskort i instrumentpanelen, kan ge en massa konstiga fel.

Min bil har dragit ur till o från sen jag köpte den för snart 6 år sen, efter att ha hittat ett frisk instrument försvan problemet ett år.

Senaste halvåret kom problemet tillbaka, men värre, ibland bara en natt så var det tvärtomt.
Har mätt massor av gånger, men den drar absolut ingenting.
Men en sen kväll nar jag gick ut i garaget (hade kört bilen tidigare på dan) så hörda jag ett tickande ???, det var ABS enheten som stod o jobbade !!!
har inte hittat problemet, men drar ur ABS reläet när jag lämnar bilen, och sen dess har det funkat.
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
Tack för de nämnda tipsen!

Jag har nyligen köpt bilen för ungefär en månad sen och börjat riva ner lite inför/pågående uppfräschning!

Vet inte om den drog ur innan jag började riva i grejer? Har bl a monterat bort elspeglar, spolarmotorerna till strålkastarna, sidoblinkers samt ena huvudstrålkastaren som var ur funktion (tagit ur trasig lampa o hakat ur kablaget)

Har ett relativt nytt (ca 2år) kvalitetsbatteri i nu som då blivit urladdat!
Det som satt i när jag köpte bilen var tvärdött! Har nu laddat upp det batteri som jag ska använda i bilen och testar att montera på de nämnda borttagna delarna för att se om de blir skillnad!

OBS! En viktig detalj i de hela är att gula (service indikatorn) i instrumentpanelen lyser gult konstant utan att bilnyckeln sitter i?
Vad kan denna felsignal säga oss? (detta när batteriet är inkopplat förstås..
Varje gång jag varit i garaget för att dona med nåt så har den lyst svagt för att sedan lysa starkt/starkare när man varmkört bilen ca 20-30min och nästa gång ex nån eller några dagar senare när man kommer till garaget lyser den svagt gult igen..?

Ett gammalt larm sitter oxå i bilen som av tidigare ägare sades vara urkopplat samt en (vad de liknar) uppladdningsbar orginal-Bmw ficklampa inne i handsfacket samt även en orginalstereo (en ägare på denna relik=)

Detta är den info jag själv denna stund kan komma på att delge er som har tips och ideer om vad som kan dra tjuvström ur en/min e30
M@
39
M@verick
320i Cab -89 -E30
Hej

På min e30 så hade jag bekymmret att generaton låg som ett motstånd på bilen. Då lyste baterilampan hela tiden förutom när bilen var igång. byte generator och det försvan. Antagligen en diod som låssnat på den.

M@v

ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
borde man inte bara kunnat ta bort den o snyggat till infästningarna, nollat data-boxen o sen fått det ur världen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.