AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.068

Zinnoberröd bättringsfärg alt sprayburk

ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
Finns det att köpa/beställa nån annanstans än ifrån BMW?
Typ ok/q8, mekonomen eller micros sortiment över färger?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Märkligt även Saab har haft kulören zinnoberröd för många år sedan.
Mekonomen har nån typ av färgbar som de kan blanda färg i och fylla sprayburkar

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Du kan beställa färdigblandad lack på sprayflaska från t.ex. Mekonomen kostar ca 150kr/st.

Ett annat alternativ är Multonas sprayfärg som också finns på Mekonomen. Lackade hela nederdelen av min gamla zinnoberröda 325 med den och det syntes inte den minsta nyansskillnad. Har för mig att det fanns någon katalog man kunde bläddra i och hitta en jämförbar ton till bmws.

Den färgen var framförallt avsedd för äldre bilar. Även om jag polerade upp bilen var den lite lite åt det rosa hållet varför den färgen passade perfekt.
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
mycket tack ska ni ha! bra tips där! ska kika in på de nämnda ställena o kika läget! kunde gjort de innan men hade skruvat lite på bilen utanför stan och hade inte närheten till dessa ställen som jag innan haft lite svårt med att hitta viss annan bmw-färg på förut!
Köpte härifrån Länk i vintras.
Mycket snabb service och mycket lyckat resultat jämfört med t.ex. Multona!
Det var länge sen Mekonomen blandade färg - åtminstone i Gbg.

/Magnus Oldberg
Bostongurkan: Länk
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Här i Örebro blandar Mekonomen färg fortfarande. Tror dom gör det på ganska många ställen.

Angående multonafärgen så höll den de tre åren jag hade bilen iaf sen vet jag inte. Resultatet vart betydligt bättre än de gånger jag lackat med blandad färg från t.ex Mekonomen.
ba
591
balobas
E30 318is -90
E36 318is -93
var in till okq8 idag (numera korvmojj nästan) men där hitta jag enl multonas katalog en färg med nummer 0420 som skulle vara zinnoberröd! började leta bland burkarna o fann den sista (måste va himla poppis denna kulör=) men den ser väldigt mörk ut enl korken men skenet kan bedra! återkommer med resultat när den fastnat på bilen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.