AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.009

Byta stålkastare från halogen till xenon

Vad behöver man göra för att kuna byta från halogen strålkastare till xenon.
Till en E61-a.
Behöver man byta någon rellä.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Skall du göra det lagligt är det rätt mycket du behöver byta. Men du kan t.ex. köpa ett kit från Xenonkungen som passar i dina originalstålkastare. Det går dock ej att besiktiga med eftermonterat xenon på halvljuset utan en hel del annan utrustning. På helljuset går det däremot bra.

BMW CS #5206
Jag berättar om min och min kompis bil, Jag har en E39 -99 (528) med xenon original monterat, dock var det inga angel eyes på från fabrik pga årsmodellen... men jag köpte ett par xenon angel eyes och montera ditt, fick byta lite kontaktstycken och så men det var inga som helst problem att montera ditt ialf, då hade jag original xenon strålkastarna till övers, då sa jag till kompisen 1000:- så får du dom, "ja visst" sa han och montera på sin E39 -96 (540) då hade han halogen som original, det var alltså bara att slänga ditt strålkastaren som den var sen var det klart, inga relä byten eller så.

Troligen kan du göra samma sak på din bil, jag lovar inte det men kolla upp det, om det är kompletta strålkastare med xenon delen inbyggt i strålkastaren.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det behövs även nivåreglering på ljuset för att gå igenom besiktningen, de har blivit rätt hårda på det idag. Även strålkastarrengöring är krav.

BMW CS #5206
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.