|
|
|
|---|---|
|
Kollar runt lite på 535d. Tänkte känna mej för här på forumet om det finns lite matnyttig info att tillgå. Vågar man sig på en 535:a årsmod 06-07 som gått mellan 15-20000 mil? Bilen har då full servicebok och är svensksåld. Vad bör man tänka på vid köp av långmilare? Är rådet att lägga lite mer pengar och få en bil med lägre miltal? Tacksam för synpunkter och förslag på vad man bör ha i åtanke vid köp. MVH | |
| det man bör tänka på är att dieselpartikelfilter byts vid 20 000 mil och är dyrt som f*... | |
|
Tja...nu är jag inte helt säker att just 535D har dessa "membran" som sitter i insuget och kan lossna med i princip totalhaveri som resultat, men det är ABSOLUT vits att kontrollera om denna maskin har sådana. Partikelfiltret är också specifikt för dessa moderna dieslar och är dyyyrt att byta som redan sagts.. Sker någonstans mellan 15-2000mil vad jag förstått..iaf BÖR man byta detta vid ca detta miltal. Kolla vad det kostar att byta är mitt tips...Aldrig under 10000kr iaf! Mvh Janne. |
|
| Om du köper en kombi behöver du ju inte bekymra dig om dämpare och fjädrar då den har nivåreglering (även om dessa också tenderar att gå sönder) Min har rullat 16000 nu och den stora kostnaden är ju som sagt partikelfiltret som tydligen är ganska dyrt (inte vågot kolla upp) =) I I-driven säger min byte om ca 4000 mil dvs 20 000 mil men en kollega till mig hade en 525d som taxi och på hans bytte de inte förrän vid 30 000 mil, men det är väl ganska mycket beroende på hur man kört bilen, precis som med olja och dyl. Sen vad jag hört är det väl inte jättedåligt att köra lite längre än vad intervallen säger. Prestanda o liknande ska inte påverkas nämnvärt däremot fungerar den sämre = Man värnar mindre om naturen, hur man sen ställer sig till det är ju högst personligt. Sen har jag den erfarenheten att slitdetaljer håller betydligt längre i BMW än "medelbilen". | |
|
Har inte 535D 2 st turbos ? Kanske är värt att kolla dom |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.