AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
742

Solskydd för sidorutor bak

Gunget
Med junior bak i bilen så har jag med ljus och lykta sökt efter solskydd för sidorutorna bak som INTE är av skitkvalité och har kass passform (dvs sånt man hittar på barnbutiker och tankmackar). Noterade nu på realOEM att det finns en sådan reservdel, men att dessa solskydd kostar $187 per par!! Kan detta stämma? Är det någon som kan rekommendera någon annan snygg lösning om BMWs egna nu är så svinaktigt dyra...Ett par måttanpassade solskydd ser ju inte bara bättre ut dom hindrar ju även solen att "sippra in" på sidorna!
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
De som BMW har är väl integrerade i dörrsidan? Det kanske går att montera ändå utan att byta dörrsida?
Gunget
Nja, det ska tydligen finnas en sats för eftermontering. Jag vet att Volvo har en elegant lösning för bl.a. V70 som man sätter fast med clips och kostar ca 800 kr för SAMTLIGA rutor (sidorutor bak, sidorutor i bagageutrymmet på kombi samt själva bakrutan). Jag skulle dock nöja mig med endast sidorutorna bak, men tycker 500-600 kr är vad som kan anses vara skäligt....
Co
133
CompactBlue
316i Compact - 94
330ci - 04
Hej! Har inte www.solarplexius.se något för dig? det är ju tonade plexiskivor som man sätter fast med små clips..

//nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.