AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.739

"retad" för att man kör BMW

Sida 5 av 6
Precis vad jag menar bjoerck.
Synd på en så härlig bil, men visst, det grumlar glädjen betydligt.

Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
ja det är många som är avundsjuka men vet ni va jag blir bara mer förälskad i min bil skiter i fullständigt om det är en blatte bil eller vad f*n det är...det är bara o konstatera att blattarna har bra smak när det gäller bilar..

Länk
Älskar min bil . Slut med det!
Sen att snuten alltid frågar om det är min bil, så säger jag med ett leende på läpparna ja!
Och sen de där med folk som säger att en E36 är en lyxbil... det är folk som inte vet sig på bilar! (oftast kvinnor)...
Är en bil för 39 tusen svenska kronor en lyxbil för en normal svensson? Ja, då må jag säga att vi har sömst standard i sverige!
Och vet ni varför turkar och utlänningar kör bmw?
jo, för dom har råd att köra fina/bra bilar eftersom dom äger antingen nån pizzeria eller restaurang! Dom kör bilarna bara för att dom är RIKTIGT BRA BILAR! inte är det vårt fel att svensson väljer V70 istället?!

Men jag bryr mig inte om vad folk säger om min bil, dom som säger turk bil, dom har aldrig kört en bmw... Så enkelt är det!
Sa själv turk bil en gång i tiden... Men efter jag kört bilen... Kunde bara le! Så är det med den saken!

Shake That Ass
Visa användare
32
Fahrenheit
320Im E30
heheh jag har hittils inte sett en enda brud som inte dreglat över BMW. Här i Malmö behöver man inte ympa på en brud, räcker med att man säger BMW så följer hon med dig:PPPP

Köp en originalmusse-cabb från 65 så passar man i alla lägen. Tjejerna tycker bilen är porrig och grabbarna gillar V8:an. Eftersom den kostar som en ny E46:a passar den in rent statusmässigt men det går att köra raggarrunda med den också.

316g är däremot oballt, osexigt men skön att köra.
slim_m > E36 coupe är en riktigt fin bil! Sen är det ju ingen nackdel att folk inte fattar att den trots allt är 12 år gammal. Det är som att köra en jagga för 30papp.

Sen har jag faktiskt frågat en pizzabagare varför han körde merca (ganska ny, importad): Svar: Statusen. Alla ser bilen, ingen ser lägenheten. Skulle jag få välja mellan en spritans BMW eller 10 kvadratmeter större lya så hade jag gått på 10 m2 och sedan åkt runt i en rostig Caprice =). Fast helst större lgh, en rostig caprice och en ny BMW...

Många av inläggen här bekräftar nuvarande statusen på BMW.

Och att folk i allmännhet inte har en aning om hur billigt det är med begagnade BMW och andra statusbilar. Kör du Volvo för en halv miljon är det ingen som bryr sig. Och ingen som ser dig heller.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Fick så sent som idag höra att jag kör en "Achmed-Amazon". Vilket jag fann rätt roligt. Jag bryr mig inte det minsta.

Och att en del "invandrare" har råd med dyra nya bilar kan ju bero på att de ofta bor i hyreslägenheter och inte har så mkt krimskrams-utgifter som Svensson har. Det är en teori Jag haft länge som ingen verkar hålla med om...

pruttgas : Joo, visserligen är det en fin bil, Men ej en lyxbil! För om man kör en lyx bil är det mer som tex 750, c55 osv...
Sedan har man sportbil, tex M3, supra osv...
Skillnad på lyx och dyr bil!
Sen att en 325 Coupe med all utrustning var ett fint åk för 13 år sedan är en annan femma! Visserligen är det hyffsat åk än idag, Men långt ifrån vad man får för ja vad en ny bil kostar!
Sen det där med att det kostar att äga en bil... det kan anses som "farsan" pyntar för det va? Haha Ne Ne... inte i mitt fall... har bilen stående på MIg, pyntar mina 1615kr/månad!!!! Vilket svider som F-n! Men åtminstone kan ingen komma o säga ett knyst om att det inte är min bil! (får mina surt förtjänade bonus % från försäkrings bolagen)
Men däremot förstår jag inte hur Hassan 22år från husby i sthlm har tex råd med en Ny 330Ci... Dä försäkringen kostar uppemot 50 lökar/året! Det förstår jag inte!

Shake That Ass
Stavros Men dom skulle inte ha råd med försäkring då dom brukar bo där dom bor!

Shake That Ass
bm
175
bmw 325i cab
Caddy 1.9tdi dsg-08
Caddy 2.0sdi-04
Toyota Hilux-10
Audi A4 2.0tdi Quattro-09
Bmw 530xd -08
hehe här får man höra att man är en lyx snubbe som har en bmw..men när tjejer frågar vad man har för bil, så säger jag att jag har en BMW och dåm vet inte vad det är för bil....

BMW är best....
Pa
213
Parham
BMW 528 -98
jag säger det än en gång, dom som säger "turk bil" o.s.v är bara avundsjuka och inget annat. häromdagen skulle jag skjutsa en väns tjejkompis hem, så frågar hon hur faan jag har råd med denna bil. då svarade jag helt enkelt: skadestånd ;). jag blev knivhuggen 7 ggr och lyckades överleva, såklart jag tänker köpa en fin bil för pengarna jag fick för det. bryr mig inte om vad NÅN säger eller tycker. men jag har faktiskt aldrig fått kommentaren turk bil eller liknande, kanske för att jag är en blandning av ryss och iranie på 1,85 ;) Men bmw är status, och det kommer det förbli, folk stirrar på mig när jag kör min iaf =)

"I´ll make him an offer he cant refuse"
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
WTF... Lägg ner tramset!! blanda inte ihop tjejer med DIN bil, "flick valen" här verkar ju bekräfta eran personlighet tyvärr.
Jag skiter i alla fall om nån säger att jag har fel Tv, skor eller tandkräm.
Mvh Danne

Endast döda fiskar flyter med strömmen.
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
klart man ska köra bmw =)
jag är då fast & letar ny 328 coupe, e36a.

uppskattar iaf när killarna kör riktiga grejor =)
fast min ALLTID är finast. hehe

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
har haft ett antal bmw men när jag jag förra våren köpte mig min Z3:a så fick man duktigt många brudar efter sig..
men tyvärr så genom skådar man dom tjejer för lätt som är ute efter par varv i bilen, men va fan utnyttjar dom mig så får man ju passa på att uttnyttja dom oxå...
som man bäddar får man ligga...
så bmw funkar fortfarande om man vill ha mer av det goda!

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag tycker hela den här tråden är fruktansvärt patetisk nu. Att tjejer väljer killar efter bil är för mig lika löjligt som att folk är avundsjuka och tycker att en BMW 325 -92 är en statusbil.

BMW CS #5139
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Klistrar in det jag sagt i en liknande tråd tidigare:
"Jag har faktiskt aldrig fått busvisslingar, kommentarer eller liknande från tjejer när jag kört runt i Z3:an, trots att den ändå är tämligen iögonfallande med sin röda färg och kromade detaljer. Folk tittar förstås, men inget mer än så. Kan det vara så att jag har utstrålning i klass med en diskborste? Det kan isf förklara min ständiga otur de gånger jag går ut på krogen."

/Masten

Z-träff 1 maj Länk
Vad är detta för tråd?!? Fan, vissa här verka ju totalt sakna både verklighetsuppfattning och självbild...

Ta pengarna som de nya aluminiumfälgarna kostade till bilen och köp nya kläder samt någon charmkurs som inkluderar moment kring ödmjukhet istället. Då kommer framgångarna hos kvinnorna också.
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Jag bara älskar Autopower....har man tråkigt på jobbet så är det bara att sätta sig ner o läsa.
Det är oerhört intressant och kul! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.