|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att skaffa hjulhuskanterna men undrar om hur stor risken är att jag "hakar i" med hjulen och sabbar dom? Har hänt att det hakar i när jag kört över en trottoarkant med max rattutslag. Iofs inget jag gör ofta men..... Kan man valsa upp dom? Hört att en del valsar upp hjulhusen lite när dom byter till 16" fälgar? I så fall kanske jag skulle handla dom rostfria istf dom kromade? /johan | |
|
Hej Johan, Jag har original CSL kromlister, sänkt bil och BBS RS split på min E9. I nuläget så är den lite för mjuk för att klara av fullt rattutslag och en trottoarkant, men har införskaffat en annan uppsättning fjädrar som inte sänker fullt så mycket och är ngt hårdare. Jag har 7" fram och 205 (du kan glömma 8" fram på E9 om du inte vill ha off road stuk). Kör men 9" bak och 245, det gick precis med den sänkning jag har. SKa du ha kromkanter kan du inte valsa utan att slitsa skärmkanten, åtminstone CSL varianten som jag kör med i rostfritt. Finns ju billiga kopior i mässing men de är grymt fula. Jag har en uppsättning CSL skärmkrom i nyskick om du är intresserad, de är dock inte billiga... /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.