|
|
|
|---|---|
![]() 13.409 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag har läst igenom i princip alla inlägg kring instrumenthus och försöker utföra det så kallade instrumenttestet dvs det görs ett självtest av alla lampor och mätare samt extra info skall dyka upp i instrumenthusets check control display. Jag har inga problem att byta språk - men kan inte förmå instrumenthuset att göra det "självtest" samt den info (inklusive chassinummer) som sägs skall hända. Det enda som händer efter ca 10 sekunder är att samtliga pixlar i check control displayen lyses upp. Inget annat... Är det bekräftat att detta fungerar på alla de tre olika mätarhusversionerna? Gen I : => 02/89 (grå baksida) Gen II : 02/89 => 09/90 (vit baksida) Gen III : 09/90 => (blå baksida) Min bil är tillverkad i Augusti 1988 och har således Gen I av mätarhuset. Är det någon som har fått detta att fungera på Gen I? Om ni lyckats, gjorde ni precis som beskrivningen (håll inne cc knappen och vrid nyckeln till läge II)? Någon som vet varför jag inte lyckas med denna procedur? |
|
Funkar inte på generation 1. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Tackar! Förklara varför jag inte fick upp något... |
| Hur utför man testet? | |
Håll inne Check Control knappen (eller trippmätaren om ditt instrumenthus inte är utrustad med Check Control) och vrid om tändningen till läge II (driftsläge). Du kommerdå att få upp följande siffror i denna ordningen 1. Internt BMW-nummer 2. Kodkontktens nummer 3. Faktor för hastighetsmätare 4. Chassinummer 5. Mjukvaruversion 6. Ändirngsindex |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.