|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en 328 e36 -95. Nu är det så att jag har haft av kammar och vanos systemet. Allt är monterat men jag får inte det med dreven till vanosen att fungera. Eftersom jag klantade mig, så att drevläget för avgas och insugs kamen hoppade. Ingen som vet hur dessa skall stå? Bilder: Länk Länk Länk Länk Får inte det till att stämma med vridningen av dreven. Går mer åt ena hållet en andra. Sedan så kan det bli svårt att träffa pilarna. Ingen som har kunskap eller bilder på hur det skall se ut monterat. MvH: WerPa | |
|
I bentleymanualen finns att läsa: "Primary timing chain sprocket correctly aligned to exhaust camshaft. Elongated sprocket holes should be aligned to left side of threaded camshaft holes" dvs de ska var vridna till vänsterkanten vid montering på avgassidan. Vidare: "Attach secondary chain sprockets with arrows pointing up and elongated holes centered, dvs med pilarna up och hålen centrerade på insugssidan. Det står även att bultarna för kamdreven skall dras med först 5 Nm och sedan 22 Nm. Lycka till! /U |
|
| UB525: tusen tackar...:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.