|
|
|
|---|---|
Gunget |
Har läst att många har uppdaterat motorstyrningsprogramvara, men även mjukvaran till automatlådan. När jag har haft inne bilen hos BMW så har jag fått svaret att "detta är ingen man rutinmässigt gör, bara när man har uppenbara problem som kan hänga ihop med mjukvaran". Jag har då inte fört någon större kamp om detta. Dessutom går min bil bra. Vad säger ni? Är det som för elektronik i allmänhet, man bör alltid sträva efter att ha den senaste mjukvaran eller råder devisen "har du inga problem, ge fan i mjukvaran"? Har även fått uppfattningen att man får betala för dessa uppdateringar om det inte finns ett specifikt "garantiskäl" som triggar en sådan uppdatering.... |
|
Hej, Jag hade nog sagt att om det fungerar bra så låt det vara. Då lär det inte vara värt besväret att uppgradera. Dessutom fungerar det som du säger, att om det inte finns en "kampanj" för en mjukvara så måste du betala uppgraderingen själv. Finns det en kampanj så verkar det vara standard att de uppgraderar kampanj-mjukvarorna i samband med servicen. Mvh Wiberg |
|
|
Förenade bil i Malmö ville ha 3000:- för en uppdatering av mjukvaran, när jag frågade om det var nödvändigt eller ett måste så sade dom bara: nä inget nödvändigt inget måste bara 3000:- om man vill ha den allra senaste mjukvaruversionen!! Så om inget kritiskt spar pengarna och uppdatera först när det blir en nödvändighet eller när dom har någon sorts kampanj!! |
|
Gunget |
Ja, eftersom bilen går bra så finns det väl ingen orsak att lägga 3000 kr på detta! |
|
Som sagt går det bra så är det väl ingen anledning att göra det. Men det är väl iofs som med annat. Att uppgradera känns fint. Vem vill åka runt med kända fel :) Jag hade problem med min automatlåda. Hade precis samma fel som i denna tråden, Länk Åkte in och beställde en fix av mjukvaran. Kostade 700-800kr. Dom frågade om jag ville ha felsökning då det inte gick att garantera att det blev bättre av uppgraderingen. Jag litade på forumet och hoppade över felsökningen för att hålla ner kostnaden. Fick dock som sagt betala för hela kalaset. Inget som ingår alltså. Det som förundrar mig är vad egentligen som var fel i mjukvaran och hur felet uppstått då det uppenbarligen inte levereras med detta problem från fabrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.