AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.250

getrieben program. på 740 ?

mo
75
momo86
ägen för tillfället en bmw 523i 97a
får upp ett fel meddelande om getrieben program vet nån vad det betyder? samt nåt som heter highlihgts beam och transmission failed vet nån vad detta med betyder, får man fram de om man gör felsökning?
Is
468
Ismo
735iA -87
jag är skit dålig på tyska men vad tillverkar Getrag? (fd.Volvo transmission) yep, växellådor.. så Getriben är något med växellådan å göra med.

Highlightbeam är helljus
transmission är växellåda, failed är felaktig eller liknande.
Dessa fel kan komma om man har ett dåligt batteri. All elektronik kräver mycket ström och om batteriet inte är helt friskt börjar det kladda.
Jag hade samma meddelande på min 540, jag bytte till nytt batteri och såg aldrig dessa meddelanden igen.
Vet ju inte om det är så i ditt fall, men varför inte kolla upp batteriet först innan du gör något annat.

mo
75
momo86
okej jag ska kolla upp batt så kakse det är de då. men om inte vad kan det vaea då liksåm oljan är ju bytt och den växlar hur bra som helst men lite iritterande ju att ha ett tjutande ljud
Ett tjutande ljud låter inte bra. LÅt en fackman lyssna på det.
Kan vara ett fel i transmissionen som måste åtgärdas.
Omöjligt att svara på här.

mo
75
momo86
okej nu vart man lite rädd. men går det att se om man gör en felsökning?
mo
75
momo86
hej nu har jag gjort felsökning och fadera bort felkoderna det gick snabbt. samt bytte batt till 100 amere, men fortfarande samma problem men det finns ju inget att felsöka liksom o ändå har jag felmedelandet kan nån svara på detta. det jobbiga är ju att allt är på tyska går det att göra på svenska?
Kolla gör det själv här på AP, man skall kunna ställa om till engelska i alla fall.
gjorde det för väldigt längesen så jag kommer inte ihåg hur man gör

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.