|
|
|
|---|---|
|
Jag råkade parkera fronten på min bil in i sidan på en 88-årig farbrors saab i söndags, med resultatet att gubbens försäkringsbolag med största sannolikhet kommer lösa in min bil. Eftersom jag pendlar 9 mil om dagen går tankarna på en dieselbil i hyfsad storlek. Men det finns ju knappast några som gått under 20000 mil i prisklassen kring 80tkr. Detta kan vi nog tacka staten för pga deras höga dieselskatt. Jag har främst tittat på Passat eftersom jag är helnöjd med min nuvarande, men jag får nog kanske tänka om lite. Vill dock helst inte ha en fransk bil. Någon som har ett bra förslag på en mellanklassare som får dra minst 1300kg och som är pålitlig? Det är ju jättebrist på begagnade bilar just nu och jag kan inte betala mer än ca 80tkr... MVH Stenis | |
|
Mer brist lär det bli... Jag jobbar som bilförsäljare och kan säga att vi har sålt otroligt bra med begagnat senaste två månaderna och sista halvåret har varit bra på begagnatsidan. Så fort vi får in en bränslesnål bil eller dieselbil blir vi nerringda. Imorse hade vi folk som hängde på låset 30 min före öppning om en bil och då ska jag säga att priset var marknadspris och att vi i övrigt inte är något lågprisföretag eller tävlar om att vara billigast på blocket. Ska du köpa en dieselbil för de pengarna som du nämner och som det ser ut idag med valuta och övriga marknader så kan du troligtvis köra ett år gratis. Vi är påväg mot slutet av 90-talet...igen... =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.