AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.990

M3 ESS i Kalmar

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Lite information till er som ev. är intresserad av denna M3 ESS i Kalmar...
Länk .

Säljaren skriver att kittet är monterat av ESS vilket det INTE är. Kittet är monterat av förr förra ägaren i ett garage i Sthlm. En liten men ack så viktigt detalj vid ett köpa av en M3 ESS anser jag. Jag var nämligen lite intresserad av denna bil innan och kollade naturligtvis då upp historiken med de fd. ägarna.

Mvh Jimmy

Tu
536
Turbovin
VW Golf GT SC - 18
Subaru Impreza STI Type R -00
Fult att ljuga javisst, men frågan är om det har nån större sexuell betydelse om det är ett utprovat kitt som monterats av nån kompetent person.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
En kille i södertälje hade en liknande men då satt det BBS Lemans 19" på kan iofsig vara den.
Han var iallafall riktig pedant kördes typ bara soliga dagar.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
EDIT det var några år sen :D
Ji
2.380
Jimmyboy

Turbovin: Nä det där är ju olika men jag anser ju att det har betydelse, speciellt eftersom säljaren själv oxå väljer att trycka på det i annonsen.

m3efl: Stämmer så bra, denna bil hade tidigare BBS fälgar och den ägaren verkade seriös och var bra att prata med.

Jag blev omkörd av den bilen i söndags, han höll runt 200 km/h.
Om bilen vet jag inget men det finns ju en del trådar om säljaren här på AP...

München
Ji
2.380
Jimmyboy

Ja bilen går nog riktigt bra. Jag har kört en M3:a med motsvarande kitt i höstas och det var en upplevelse kan jag säga. 0-100km/h var ingen jätte skillnad mot en vanlig M3:a men när man sedan drog från tex. 70km/h och uppåt 200km/h DÅ va det som dag och natt mot en vanlig M3.

Det är ju uppenbart att ESS är en förkortning för "Eget Ställe i Stockholm" :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.