AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.065

kall motor, stryps vid gaspådrag

Juventini
Efter jag sökt här på AP hittade jag ett inlägg med liknande problem som mig nämligen som rubriken lyder att motorn stryps vid gaspådrag vid kall motor den går skitkasst, när den blivit varm så går det bättre. En medlem hade då skrivit att han hade fel på något
T kors med givare som värmer insugs luften och denna var kass.

tyvärr såg jag att senast han var inloggad här var 2003, så jag hoppas någon av er kunniga kan hjälpa mig att lokalisera var just denna givare och T kors är. Helst bild exempel om det går.

tack!
Nu vet jag inte var denna givaren sitter just på din motor, men jag hade exakt samma problem på Audin. Avgasreningslampan tändes, men bilen gick lika bra för det. Och detta var mitt i vintern så den borde ha påverkats extra mycket. Därför tvivlar jag att du har problem med just den givaren. Att koppla upp bilen och felsöka borde ge dig svaret.

Vorsprung durch freude am fahren
Juventini
En vän ska koppla upp bilen mot data så får väl se vad den ger för utslag. Sist mekonomen verkstad gjorde det så stog det något med "blandning" men borde det inte ge exakt vad som strular? kan ju va en hel del som ger den indikationen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.