|
|
|
|---|---|
|
Hallå Noterade idag efter att ha suttit i bilköer i någon timme sen kört 8 mil. När jag står vid drivein på mc donalds med rutan nervevad så hör man ett gnissel/mekaniskt ljud när man kopplar framförallt när man släpper upp pedalen. man hör inte detta då man sitter i bilen med stängt fönster. Provade nu igen då bilen stått i några timmar så är ljudet mindre. Kan tillägga att det bara låter lite när man trycker ner kopplingen och mer när man släpper upp den. Inge slir eller andra funktionsproblem. Åkte till en bekant som lyfte upp bilen o konstaterade att det troligen kom innefrån kopplingen. Fick tipset där att det är inte så stor anledning att ta isär o kolla om du inte ska byta den när det verkar fungera bra annars. Märkte det ljudet först idag men kan ju ha varit så ett tag. Tips? Kör tills det eventuellt rasar? /Kim | |
|
Kan de va uttramningslagret tro? Ta ner lådan och kolla, tar ju ca 1 timme att ta ner lådan. |
|
| Känner igen ljudet från min gamla m5a 2000 körde så i 3år utan problem :D | |
|
på min m3 kan kopplingen gnissla ibland, men det är inget fel på funktionen, tror att det bara är kosmetiskt. kommer aldrig köra volvo/ boxarn |
|
|
Idag när jag körde bilen så lät kopplingen inte alls=) Tackar för alla svar=) |
|
|
...men fult är det. Inte direkt ett "premium"-ljud :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.