|
|
|
|---|---|
|
Går det att köra när varninglampan(gul) lyser med motorbild verkar som den går på 5 cyl sträckan är c.a 3 mil till verkstad ms | |
|
Skulle inte ens starta motorn under de förutsättningar du beskriver. Kör du 3 mil på 5 cyl kanske motorfelet kostar 10 k mer att fixa. Be en kompis boksera dig till verkstan. //E |
|
|
hej tack för svaret Enligt bmw verkstan skulle dt gå bra. hoppas fler vill svara ms |
|
| Det går alldeles utmärkt =) Har själv testat göra det efter samtal med bmw. Bilen ställer sig i nödläge och då ska man inte riskera motorfel men man bör köra med försiktighet och kortaste vägen till verkstaden. | |
| Gjorde själv samma sak, då jag har 7mil till närmsta aukt.BMW verkstad. För mig uppstod inga följdfel heller, då det var en tändspole som lagt av och den känner av det själv och stänger insprutningen på den cylinder som inte tänder... | |
|
Exakt samma fel hade jag på min, tändspolen la av, kostar ca 1000 för |
|
|
Tack för alla svar har varit i kontakt med en bmw verks det som kan hända är att det kan bli bensin o oljan så be dem kolla när den är på verks ms |
|
|
Tja det kan gå bra, men det kan gå mindre bra. På BMW säger de att det skall gå bra. Tar de hela extrakostnaden om det blir generalras på vägen till verkstan? Om jag hade tre mil till verkstan skulle jag bärga bilen dit. Vad kostar en bokserlina i förhållande till en rasad motor? //E |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är en tändspole paj som är rätt vanligt på M54- 03 or tex så stängs bränslet av till den cylinder som inte tänder. (fabrikationsfel på Bremispolar) Vet flertalet som rullat på 5 cylindrar mer än 3 mil till BMW för garantibyte av tändspolar utan några som helst problem efter att kontaktat BMW innan. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.