AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.819

"Fin" kundservice på verkstaden...Eller?

Sida 4 av 4
Observera Janne Ts andra inlägg. Verkarn protesterade knappast mot att ärendet publicerades, således borde offentlighetsbeslutet ligga hos berörd firma.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Erik Berg!
Ärendet är avslutat och om man alltid ska be "överheten" i myndighetsväg att fixa allt som emellanåt kan anses som ett problem för den enskilde så har dom säkert fullt upp med väsentligare grejor att göra för skattepengarna.

JAG ansåg att det här inte var i sådan dignitet att det ska måsta krussidullas med alla "konsumentsteg" innan det kan bli en lösning..

Kanske var helt fel, men så gjorde jag.
Sedan om nu många anser mig vara oseriös pga detta så är det ju så..

Kan meddela att detta kostade firman en smula arbetstid och lite jobb + lite polermedel och jag(farsan) blev nöjda med totala resultatet av detta.
Jag betalade i några liter bensinpengar och egen tid..

Detta kan ju för den som tänker lite längre resultera i både pengar till firman och att jag kan rekommendera firman för andra vilket kan resultera i mer/bättre kundkontakter i slutändan..vilket renderar i mer pengar i kassan och nöjda parter..
Alla nöjda och glada..

Fattar inte problemet just nu som vissa försöker förstora upp detta till..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nu ska jag inte heller glömma bort att jag dessutom fick låna en bil gratis av Lindholms under tiden för poleringen...Mycket bra!

Mvh Janne.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Vad jag menade med mitt förra inlägg var att det finns utmärkta vägar att gå för att få sin rätt tillgodosedd.

Man bör vara försiktig med att bruka/missbruka medias (inkl Internets) makt. Missbrukas den makten så är risken stor att verkstäderna hellre ersätter misstänkta fall av fusk än att riskera att hängas ut. Vilket innebär högre priser för alla vi ärliga.

Nåja, bra att det löste sig för dig! :-))

Autopower kanske kan låsa denna tråd nu?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

ErikBerg:
Tja, så kan det säkert uppfattas, men jag tror fortfarande att flertalet människor fortfarande är ärliga i sitt sätt att uppträda.
Blåögt?...tja, möjligen men så tänker jag iaf.

Sedan om man vill djävlas så är internet naturligtvis ett "brutalt" sätt att göra det på kan man kanske tycka..
Jag ville inte djävlas utan ville att saken skulle fixas så fort som möjligt..

Hade jag gått "konsumentvägen" så hade det tagit tid innan det eventuellt hade kommit fram en lösning, det är vad jag tror.

Men blir någon dåligt behandlad då blir det konsekvenser, iaf för den som vill "gå vidare", nu blev det via internet och jag ber inte om ursäkt för det!

Sedan så är detta en marginell skada, ska man behöva dra in hela "konsumentapparaten" för en dylik sak så kan man ju göra det, det fanns tycker jag ingen vits med det..
Nu blev det som det blev och saken är utagerad..

Sedan om många oärliga nu hittar en väg att "spinna vidare på" så kan jag inte göra så mycket åt det.
Det får bli deras val..

Mvh Janne.

Janne T,

Du har gjort helt rätt. Jag har själv varit med om "ärenden" både i egenskap av kund säväl som företag. Har dessutom erfarit en ARN anmälan mot mig (dömdes till min fördel). Det merarbete som jag fick p.g.a anmälan fick jag ingen ersättning för, pengar/tid rakt ut i tomma rymden. Likaså när man blir felbehandlad som kund, vem ersätter tiden som läggs ner på att driva ärendet? Det kan vara åtskilliga timmar som bara försvinner.

Jag tror ärligt talat att om det som Janne har gjort skulle följas av fler så skulle kvaliten höjas. Som tidigare sagts, det är viktigt att man också ger beröm vid väl utfört arbete. Konstruktiv kritik höjer kvaliten, att tiga sänker densamma.
Tja.
Har hänt mig samma sak o samma sort bemötande på Lindholms Bil efter en utökad insp 2 service,för mig så var det tyvärr bara att köra hem med repan på bakluckan......Verkm (R.H)vägrade i sten att det var gjort på verkstaden,tog kontakt med Bmw Sverige som oxå tog kontakt med Lindholms Bil.....samma svar.

mcwede
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.