AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.820

"Fin" kundservice på verkstaden...Eller?

Sida 3 av 4
"Efter det jag har läst här på formet så tycker får jag en syn av att ni vill att verkstaden ska vara dålig."

Vad är det för dumheter du skriver?!!

Du får tycka att jag är hur dum som helst. Men har sätt en del antydningar, och specielt i den här tråden.
Det är bilden jag får.

Men försök att se det genom verkstadens perspektiv, hur mycket skulle det inte kosta om dom såg "blåögt" på alla saker som folk påstår gått sönder eller sluta funka?

Säger inte att det är ok att nonchalera just en repa på bakluckan som kundmottagaren hargjort i det här fallet.

Men det finns oärliga människor som försöker få "extrajobb" gjort.
Det är klart att alla mynt har två sidor, ingen har påstått annat. Vilken kund/forumdeltagare skulle ha intresse av en dålig verkstad? Förstår du inte att det är en utopi?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Men försök att se det genom verkstadens perspektiv, hur mycket skulle det inte kosta om dom såg "blåögt" på alla saker som folk påstår gått sönder eller sluta funka?

Säger inte att det är ok att nonchalera just en repa på bakluckan som kundmottagaren hargjort i det här fallet.

Men det finns oärliga människor som försöker få "extrajobb" gjort. "

Visst finns det de som försöker med en "rövare" men de allra flesta är trots allt hederliga människor och en man i övre medelåldern som åker 2 år gammal e60 får man nog anta tala sanning tills annat är bevisat.
Tycker det låter illa när verkaren (och även du) är tämligen säker på att det inte skett på verkstaden. Hur kan ni vara så säkra utan att ens snacka med meken?

Klart att det kostar att åtgärda en och annan skada man är oskyldig till.
Men det kan kosta betydligt mer att inte stå för en skada man är skyldig till.

Undrar vad en tråd som denna egentligen kostar Lindholms?
Kostar Lindholms ja, ovärderlig reklam iom Janne T redovisar
att de bitit i äpplet och gjort upp. All heder.

Det kunde lika gärna tagit stopp hos en stroppig försäljare
och då hade inte det behövts någon mek öht...

Inga kunder, inga arbeten. Så enkelt. (rövare inkluderat).

Computers are useless. They can only give you answers.
BjörnB

Min erfarehet av människor är att dom flesta kan vara oärliga oavsätt ålder.
Det är fler som försöker göra "rövare" än man tror, vilket resulterat i att vi "besiktar av" bilarna innan vi börjar skruva.

"Tycker det låter illa när verkaren (och även du) är tämligen säker på att det inte skett på verkstaden. Hur kan ni vara så säkra utan att ens snacka med meken"

Tycker det var dum av han att inte ens prata med mekanikern, men när det gäller en dragmontering är man ju som aldrig "på" bakluckan förutom när man öppnar och stänger.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"men när det gäller en dragmontering är man ju som aldrig "på" bakluckan förutom när man öppnar och stänger."

Ok, och vid vilka typ av arbeten repar man bakskärmen?

Om du backar tillbaka så listar jag ett gäng mer eller mindre troliga teorier hur det kan ha gått till.
Det är nog större risk att repa bakluckan vid montering av drag än vid montering av ny baklucka. Fundera på den, Anilsson.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Anilsson:

Tja, du kan ju fundera bara lite varför jag "angrep" dig så kan du eventuellt förstå saken lite bättre.

Kan ge dig några tips först>>>Du börjar med att påstå att jag inte gett verkar'n en möjlighet att fixa detta innan jag skulle gå ut med det här, vilket var fel om du läser inläggen tidigare..
>>>Du tar för givet i dina uttalanden att vi ljuger/alt. inte vet om hur repan uppkom.
>>>Du tror sedan dessutom att jag VILL?? få verkstaden att bli misskrediterad iom denna tråd, helt fel och denna tråd är endast uppkommen pga att behandlingen/bemötandet var dåligt från början av verkstaden..i just DETTA ärende!
Jag har haft ganska mycket kontakter med Lindholms bil och inte behövt klaga "offentligt" tidigare.punkt.
Jag är inte heller den som vill ha en dålig relaton med min närmaste återförsäljare, men blir det fel så blir det!

Nu har det LÖST sig som sagt och det jag då skriver är att Lindholms bil behandlat detta ärende korrekt i slutändan.

Du har tydligen aldrig hitintills i ditt liv varit illa bemött av någon handlare eller dylikt och kan således inte förstå frustrationen hos en kund.

Mvh Janne.
Conan999
Att kontakta högste chefen brukar ta skruv

Conan999
Janne T

"Jag har haft ganska mycket kontakter med Lindholms bil och inte behövt klaga "offentligt" tidigare."

Ser du sig själv som någon hjäte som ska försöka rädda folk från Lindholms?

Tycker inte den här tråden ger nått mer.
Bra att det löste sig iaf!

mVh A
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Anilsson:

Jag ser ju att du fortsätter provocera och insinuera..Bedrövligt!

Men denna tråd kan ju sägas vara avslutad, det trodde jag den var för länge sedan dock..

Mvh Janne.
E3
1.828
E36
USA bilar
anilsson: Du missade en fråga, var jobbar du som mek?
Gemini__
Umeå bilskadecenter förmodligen...
Anilsson har väl just den typen av servicetänkande (eller bristen på detsamma) som man INTE vill möta. Han tar här direkt parti utan att vara det minsta insatt i historien och vidhåller tjuraktigt sin ståndpunkt. Redan där har han begått alla de fel man inte ska göra när man jobbar mot kunder! Så meddela gärna var du jobbar så slipper vi lämna in bilen där, då slipper du dessutom neka arbete (vilket väl i sig är en rätt märklig inställning om man driver/ingår i ett företag).

Tycker det är utmärkt att historier av denna typ kommer ut så att serviceinriktade företag gynnas och vice versa. Det är konsumentmakt och förhoppningsvis blir det svårt för den andra typen att existera!
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Det är ju "lustigt" att så fort en sån här tråd kommer upp, så är alla på trådskaparens sida, mot verkstaden.
Och om någon dristar sig att se saken ur någon annan synvinkel, då anklagas den personen för att "jobba på verkstaden"...

Jag tycker inte man per automatik ska utgå från att alla som skriver här är helt ärliga. Eller alltid vet precis var o när en repa på bilen dök upp. Även om det kanske är så i det här fallet.

Själv har jag mestadels bra erfarenheter av Lindholms Bil. Och nej, jag jobbar inte där, jag är inte heller "köpt" av dem.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

ErikBerg:
Du har naturligtvis helt rätt i ditt påstående om att alla inte är ärliga.

Men om du läser allting nogrannt så ser du hur jag försöker beskriva hur jag pratat med verkstan innan och mina kontakter med denna..
Sedan så förstår jag att det är svårt(omöjligt) att veta huruvida man som trådskapare är ärlig, men det försöker jag vara i allt...
Och jag är inte den som startar en tråd med det i baktanke att jag ska misskreditera någon för att bara "djävlas", vare sig verkstad eller annat.
Det är mina intentioner..
Men visst förstår jag att det i en tråd som denna finns "två sidor av myntet" som någon skrev och att det till slut kan bli en sak som handlar om förtroende för att det ska bli en acceptabel lösning för båda parter.

Jag är som sagt inte ute efter att skapa något "krig" med någon...Vare sig här eller annars.

"Anilsson" försöker(anser jag) provocera och insinuera en massa saker och det bli bara värre ju längre tråden lider..Hans första inlägg i tråden(och sista?) skapar ju mest ilska!
När han inte läst inläggen ovan!?, eller inte tror på någonting av vad jag skrivit..

Men nog kan jag förstå att en verkstad inte "per automatik" säger>>>"Visst, det är vi som skadat bilen" och fixar så att kunden får gå nöjd därifrån direkt, vissa ljuger och försöker på alla vis få det till att verkstaden gjort fel, men möter man kunden på ett sätt som känns ok och relevant då kan man fixa det mesta på ett bra sätt...för alla parter och i nästan alla situationer!
Men det finns ju garanterat situationer där det inte går att komma till en lösning, men det torde inte vara speciellt många.
Och då går det väl vidare, eller så "pyser det av"..

Men många har tydligen aldrig råkat ut för att ha blivit bemötta på ett sätt som blir ett "problem" i slutändan om man är bara är det minsta irriterad och verkligen vill göra något åt det som kund.
Men jag tror att många släpper saken och går vidare utan att öht göra någonting åt det uppstodda "problemet", vad det än vara må.

Tja, detta var ett försök av mig att skapa en tråd för att få några synpunkter och råd hur man skulle gått vidare och huruvida andra blir bemötta på nämnda firma...
Och diskussion blev det ju helt klart!

Förstår att en sådan här tråd skapar mycket känslor, och det var mina känslor som också startade den från första början...

Mvh Janne.
Jag tycker det har framgått att verkstaden, med
all önskvärd tydlighet, gjort sig till heders?!

Bra reklam i mina ögon för Lindholms Bil.

Jag tycker att TS upplevelse och intryck verkar
trovärdiga, det finns säkerligen andra trådar
som är åt det andra hållet, där någon helt
enkelt får skylla sig själv.

Det handlar inte om att svartmåla någon utan
att få en rättvis behandling och tycker man sig
vara förorättad så är ju media alldeles utmärkt.
Detsamma gäller ju den andra parten, det råder
väl än sålänge åsikts- och yttrandefrihet i landet
och ingen person blir väl baktalad?

Det är ju fritt fram att bemöta kritik, både negativ
och positiv sådan. En del kontroverser verkar ju
trots allt slutat lyckligt...

Computers are useless. They can only give you answers.
Faktum är ju att servicetänket i Sverige många gånger är under all kritik. Flera vänner har också påtalat detta då de jämför med deras hemländer (mestadels USA men även tex England)! Jag tycker inte det är konstigt att man förväntar sig bra service på egendom som ofta kostar hundratusentals kronor. Ja, många hoppar nog på "tracka-ner-tåget", det kan ju bero på att de själva varit utsatta och upplevt just den frustrerade situationen som trådskaparen beskriver. Inte nog med att någon vandaliserat din bil du utsätts nästan för förolämpningar när detta påtalas!

Jag personligen är inte imponerad av Lindholms Bil, även fall det kunde ha varit värre. Det finns även rötägg bland kunderna men många gånger kan man klara sig undan de genom en bedömning av situationen. Naturligtvis borde man titta över bilen tillsammans när den lämnas in, tyvärr är inte alltid verkstaden så intresserad av detta (läs "har inte tid, ställ bilen där så...".
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Det finns ett antal steg man bör ta innan man hänger ut en firma på Internet.

* Personlig kontakt, förstås.
* Kommunens konsumentvägledare.
* Allmäna Reklamationsnämnden

...och så vidare. Se: Länk

Att hänga ut innan man har tagit samhällets regelverk till hjälp, det ger ett oseriöst intryck.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.