|
|
|
|---|---|
|
Ställde ner bilen förut, gick ur och lät den stå på tomgång. Efter ca 30sek så dog den. Jaha tänkte ja och hoppa in och prova att starta den, men den går inte igång. Oljetempen låg strax över 100gr och ingen ovanlig lampa har tänt sig. När vi bogserade hem den så hördes typ små klickningar från vänster sida bak. Vad kan det vara? Har aldrig lagt märke till det förut... Har läst lite på forumet och det verkar som att det skulle kunna va bensinpumpen eller databoxen som strular? Någon som har en idé kanske? | |
|
Konstigt, för pumpen sitter på höger sida, men jag tror ändå att det är den, hur långt har gammel M3an gått, pumpen geer sig tydligen efter 13-15k mil. /Jonas |
|
|
Den har ganska nyligen passerat 14600 mil så den ligger ju inom det intervallet. Kan ju tillägga att den startar men dör efter ca 1 sek. |
|
|
Startar den så sjunker tyvärr mina ideer, min var stendöd när pumpen gjort sitt! /Jonas |
|
|
Första försöket startar den och går ca 1sek, nästa försök så snurrar motorn igång men dör direkt. Väntar man 20 min och provar så blir de samma visa, första försöket 1sek osv. |
|
|
nån givare? tdc eller så? /Jonas |
|
|
Problemet har löst sig =) var bara säkringen till pumpen som var kass. Men då kommer nästa fråga, varför pajjade säkringen? Försvagas säkringar med tiden? |
|
| En säkring kan ju bli lite ärgad och därav försämras... Men oftast löser de ju ut av en anledning... Kunde vara värt att kolla upp anslutningarna runtomkring pumpen kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.