AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.510

Sinisa / Karlstad

Sida 2 av 2
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag har sett annonser i tyska tidningar där det säljs "chips" eller "boxar" som gör att bilen bara mäter var annan eller var tredje kilometer. Dvs allt kan se riktigt ut men bilen har gått väldigt mycket längre. Går det att dölja ett sådant tilltag helt och hållet eller kan bmw spåra det ändå?

Ska tilläggas att det är några år sedan jag såg de annonserna. Jag vet inte om det fortfarande finns liknande "finesser".

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
I slutändan är nog det bästa att gå på skicket. Om en bil är intressant så kan i alla fall jag köpa den utan servicebok, om den skulle fattas.

flaerp: Var någonstans i Karlstad ligger den bilhandlaren som du köpte din bil av?

//Schnitzer

Samma som tråden borjade med. tubic på kronoparken.
hadde kontakt med honnom en vecka ungenfär, Han var i alla fall trevlig mot oss och upträdde riktigt nice, blev lite paff när jag hittade denna tråden.

Men jag håller med dig Schnitzer, vist är det kasst med fifflade mil på en bil men man kan inte låsa upp sig på det.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Har du bara betalat 109' för den så kan du väl knappast tro att den skulle vara ärlig? Oavsett om den är micklad med eller inte har du noll chans till skadestånd vid en tvist, eftersom priset ligger MINST 30.000 kr under normalpriset. jag säger som vanligt "man får vad man betalar för", men numera med tillägget "i de flesta fall", eftersom en och annan mycket kunnig person faktiskt kan göra klipp.
om du vill veta hur ärlig den är så är det ganska enkelt, gör en DIS-kontroll på BMW eller ring telefonnumrena som står på servicestämplarna. Annars kan du begära utdrag från BMW's garantidatabas, kostar 200 kr. Eller också väntar du tills du ska sälja den om något år, för då är köparna så kunniga att de vet precis hur de ska få reda på om den är fifflad.

mvh Johan
109k ja, dock inget larm i den som anonsen anger, inte heller trä/karbon utan bara karbon ( fins det med trä och karbon? :P). telefonen fins inte i bilen, riktad framskärm ( som är omlackad, liten nyans skillnad ), liten lack skada på bakre högerskärm.
så när man har kollat närmare på bilen tror jag absolut inte att den skulle vara värd 30 tusen pengar till. jag är ingen inbiten köpare/säljare men vist, billig är den.. för billig, nja.
varit ute i dag och rullat runt med den lite och som jag sa tidigare. går fint i motor, fint att se på, barnvagnen passar bak :)

köpt är köpt, vet inte ens om jag törs kolla milen förens den ska säljas igen. men det kanske är bäst ändå.
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
Det är inte så att den e smälld?!?
Men det e klart, har du redan köpt den så e där inte mkt att göra.
Bara att hålla tummarna.

Sjöberg
En smäll har den garanterat varit med om, men efter som bara ena lyktan fram är bytt och framskärm riktad och omlakerad så var det nog ingen större händelse.
skulle ha sett denna tråden innnan så kanske jag hadde kollat upp med bmw i tyskland innan men nu är den redan min som sagt :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Buckliga skadade bilar brukar vara "billiga" i Tyskland, många mindre importörer som plockar in och repar, och är det OK gjort arbete så spelar det ingen roll om priset är rätt.
Inget större fel att buckla ut en skärm och lacka om som att lacka om huven för att den är blästrad och full i stenskott.
En mindre olycka händer ju överallt.
MEN säljaren ska upplysa om detta och inte dölja det, då är det helt OK tycker jag.

Till er alla önskas God Hjul och Gott nytt ÅR.

///MVH Hasso
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
flaerp: Nej, precis! Jag har servicebok till min bil och tycker att det är bra, men samtidigt sitter det skumma personer och koncentrerar sig på att förfalska och dra i mätare utan att det ska synas. Tråkigt! Därför tycker jag att skicket avgör mest, i alla fall för mig.

//Schnitzer

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jo, det är klart skicket är viktigt, men utan att verka självgod måste jag påpeka att 99 % av bilköparna inte har en aning om bilen är i gott skick eller inte. De har helt enkelt inte den erfarenhet man får av att ha kollat hundratals bilar! De flesta kollar om bilen är ren och snygg, men skiter i sönderblästrad front, sliten inredning, slappa dämpare och hårda växlingar i automatlådan.

flaerp, får jag gissa att det är höger fram som är reparerad? Sedan är bilen självklart inte värd mer än 109', troligen mindre. men det jag säger är att en fräsch 528 iAT -99 med 8000 mil och hög utrustningsnivå lätt säljs för runt 140' på privatmarknaden.

observera dock att mitt resonemang är generellt, jag kan naturligtvis inte uttala mig om den specifika bilen utan att ha synat den närmare.

Mvh Johan
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Johan (AutoPower): Går man inte igenom bilen bättre än så får man skylla sig själv, tycker i alla fall jag.

//Schnitzer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.