|
|
|
|---|---|
|
klånkar just när man ska möta me gas och KOPLINGEN så om man möter me kopling upp och ner då klånkar de..och även när man åker sakta och drar i handbromsen. nån som vet va de kan va? | |
|
låter lite som klonket jag har i min.. på min kommer det fran kardan/bakaxel.. Hasar man sig under bilen och vrider på kardanen fram o tillbaka så hör man att det kommer från bakaxeln där kardanen går in.. Vill minnas att detta inte är nått ovanligt och inte mycket att göra åt.. |
|
| men vad ska man göra åt saken da? troru? | |
| Så ska det verkligen inte vara. Det är dåliga bussningar i bakvagnen. Det är bara att lämna in och få det fixat. Har skrivits hur mycket som helst om detta... så det finns mycket läsande för er om ni söker. | |
|
Har läst allt om bussningarna :) I mitt fall vet jag att det är i klumpen. Den hör man ju när man vickar kardanen lite fram o tillbaka för hand.. Som jag skrev är det inget ovanligt.. Vad man gör åt sånt om man vill ha bort det vet jag inte men lättast e kanske att plocka en bättre klump på skroten eller nått. Bussningarna brukar vara ett annat klonk som även låter så fort det är ojämn väg och sånt.Vet inte om det sitter nån lagring eller nått som skulle kunna byta ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.