AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
519

Kylfläkt på 535 e-34

wa
34
wallin
535iM-92
Har märkt att min elfläkt framför kylaren inte vill starta i värmen. Bilen håller visserligen tempen perfekt även i kökörning men fläkten bakom kylaren arbetar hårt hela tiden då man kör sakta i stan(låter som en gammal 240!). Men stannar man motorn så borde väl elfläkten starta och kyla bort eftervärmen i motorrummet? Har märkt att tempmätaren stiger lite om man har tändningen på efter man stannat motorn. Nån som vet?

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej, om jag inte minns fel så är elfläkten framför kylaren endast aktiv när luftkonditioneringen är påslagen, och då ändast i samma intervaller som AC-kompressor är tillslagen. I övrigt känner jag igen symptomen. (E34 535:an har förmodligen ett något underdimensionerat kylsystem i grunden).
wa
34
wallin
535iM-92
Var ute och kollade och såg att nån typ av relä hade spruckit. Det satt vid sidan om fläkten och borde ha med styrningen och göra. Ska höra med BMW-verkstaden imorrn.
Tack för tipset om AC´n ska kolla det oxå!

Har isåfall samma problem.....men min håller då tempen iaf....mätarn rakt upp typ, men ja tycker ändå att fläkten ska ha nån typ av funktion elr Mvh Mr-speed

BMW...för att du älskar det goda =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.