|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att min elfläkt framför kylaren inte vill starta i värmen. Bilen håller visserligen tempen perfekt även i kökörning men fläkten bakom kylaren arbetar hårt hela tiden då man kör sakta i stan(låter som en gammal 240!). Men stannar man motorn så borde väl elfläkten starta och kyla bort eftervärmen i motorrummet? Har märkt att tempmätaren stiger lite om man har tändningen på efter man stannat motorn. Nån som vet? | |
| Hej, om jag inte minns fel så är elfläkten framför kylaren endast aktiv när luftkonditioneringen är påslagen, och då ändast i samma intervaller som AC-kompressor är tillslagen. I övrigt känner jag igen symptomen. (E34 535:an har förmodligen ett något underdimensionerat kylsystem i grunden). | |
|
Var ute och kollade och såg att nån typ av relä hade spruckit. Det satt vid sidan om fläkten och borde ha med styrningen och göra. Ska höra med BMW-verkstaden imorrn. Tack för tipset om AC´n ska kolla det oxå! |
|
|
Har isåfall samma problem.....men min håller då tempen iaf....mätarn rakt upp typ, men ja tycker ändå att fläkten ska ha nån typ av funktion elr Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.