|
|
|
|---|---|
|
har nyss köpt min första bmw, och när jag körde hem den antar jag att ac:n fungerade för det var svinkallt i bilen, och ca 25-30 grader ute. sedan på kvällen skulle jag koppla in klarglas baklysen som jag fått med, då var det lite knepigt så jag fick koppla om lite för blinkers var där bakljuset skulle vara och tvärt om. tänkte att jag klipper bara plus och plus och byter dom, för jord ska den ju alltid ha. sagt och gjort, när jag kopplade in baklyset och skulle testa om det funkade så blinkade inte blinkersen, utan ac knappen blinkade! alltså den lilla dioden som ska signalera när ac är på / av blinkade istället för blinkers! jag kopplade om jordarna och då funkade bakljuset, men sedan dess har jag aldrig fått igång ac:n igen. och ja: jag har kollat alla säkringar | |
|
Haha, vilket skit :) Pröva att koppla ur batteriet en 10 minuter, du har troligen fått en felkod på ACn som slagit av systemet. |
|
|
okej, ska testa det direkt. kopplar ur både plus och minuspol. har även kopplat ut baklysena och startat bilen igen men funkar inte heller då. |
|
| hehe, kopplade ur baklysena & batteriet och då började acn funka. men så fort jag kopplade in baklysena igen så dog ac:n, då vet jag iaf vart felet ligger ;) tack för hjälpen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.