|
|
|
|---|---|
|
När jag sätter igång AC´n så låter det som den läcker...jag vet inte om det är ett läckage eller om AC´n låter så.... När jag köpte bilen sa killen att det var dåligt tryck i AC´n...undrar om det kan bero på någon sland som gått eller liknande...hoppas det är något sådant så man slipper punga ut med de stora riksdalerna... Det är en 92a så frågan är om det är freon i den eller inte, någon som har uppgift om detta? | |
| brukar sitta en liten skylt vid kylaren där det står vad den är laddad med.... | |
|
Menar du inte att det pyser i luftutsläppen när du har AC´n på? Låter så i korta intervall då AC´n är på och jag tror det är så på den modellen. |
|
antenordlund |
Min 525i-91 hade ett pysande ljud från ac:n när den var igång.Antar att det är normalt då ac:n arbetar upp ett deltatryck sk Joul Tomsoneffekt,över en strypning,när gasen tappar trycket uppstår en flashning vilket ger kyleffekt(ljudet).Det finns ventiler ala däckventiltyp där du kan ansluta en manometer för att kolla av trycket.Lycka till |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kan räcka med en fyllning om det är resttryck kvar. Generellt sett så läcker det ut ca 5% freon om året genom kompressortätningen.Vilket gör att man kommer att få fylla förr eller senare.Behöver inte vara nått allvarligt fel för det, har en BMW-95 som rullat 28,000 mil stående på uppfarten och är återfylld första gången utan att behövas repas nått.Aldrig rörd tidigare.Det var rejält med resttryck kvar så den hoppade igång ibland när det blev varmt ute. MVH Hasso |
|
Jo det är ett pysande ljud när jag sätter igång AC´n, blev lite orolig så det var bäst att fråga experterna :) Antagligen är det dåligt tryck i AC`n....får hoppas att det håller sommaren iaf! Tack för svaren! |
|
|
Ersättningsgasen kom -1993 och om du inte hittar några små klisterlappar någonstans ang vilken typ du har så är det själva påfyllningsventilen som är annorlunda. Ersättningsgasen (den som används idag) heter R134.. rätta mig gärna.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.