|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja nu är man ägare av en X5 :) Är än så länge nöjd....ända tills jag tankar första gången ;) Det fanns några små stenskott med lite rost i men inga större skador. Inne så var det några småskador på handtagen på dörrarna men inget som jag störs av.Så jag fick ner priset lite pga det. Nya vinterdäck följde med men sommardäcken var lite slitna. Kommer sälja 19" och köpa 17" för att komma billigare undan i däckskostnad. |
|
|
Grattis till en fin bil! Vill du behålla 19"arna så kan du ju handla däck från t.ex. UK, www.camskill.co.uk 595.15 Euro för 4 st HANKOOK K 107 - 245/45R19 703.53 Euro för 4 st HANKOOK K 107 -275/45R19 då ingår frakt till Sverige Mvh Ubbe |
|
|
hej en här bilen om x5 an som petra påstår har den verkar vara skumt var sj intresserad av den prata me han o han verka vara skum. Troligen så är bilen krockad samt att den man jag prata med agerar som en bilhandlare och inte privat. Han försöker att sälja den privat för lite extra pengar. man ska se upp för denna. Alt att man får den för ett mkt bra pris kontant i sånna fall. |
|
|
Fan killen är otrolig!!! Fast jag tackat nej till bilen håller han på att maila till mig och försöker sälja den. Han har annonsen uppe och priset där är 150k men nu vill han sälja den till mig för 139k. Nu har jag redan köpt en i mitt tycke mycket bättre för historiken går att verifiera och bättre utrustnings nivå än den han har. Tydligen så har han eller nån annan monterat navin i efterhand och det är ett minus enligt mig. Snart så lägger jag upp mailen till allmän beskådan |
|
|
Skriv att du redan köpt en annan bil. Det borde han ju fatta. -------------------------------- //Lövet |
|
| Det har jag gjort och att den jag köpt har mer utrustning men då babblar han på att ingen kan ha mer än hans :) | |
| hane he helt otrloigt hanhar rätt taskig attityd. om du vill att han ska sluta öra av sig erbjud han 60 lappar kontant så tror jag nog att han slutar höra av siig | |
|
Så här skriver idioten i sitt senaste mail när jag säger att jag inte vill köpa hans krockade bil :) !Ha ha ha??? krockad... a nej kolla upp bättre idiot... skrapad med nyckel runt bilen !!! därför hellack. Och petra ja det är min fästmö som står på bilen... Vilken jävla svennebanan du är alltså .-.. tror skaer om bilar och folk bara för att jag pratar med dig och heter thomas men min tjej står som ägarae så är det nåt skumt och då blir lilla svenne jocke orolig!!! A lycka till jag trodde det var män som körde x:5or med tydligen kan bögar och svennebananer köra de också!! Hahhaha vilket skämt ha det bra din jävla fjant" |
|
|
Problemet är att jag kan inte låta bli att driva lite med honom också :) Skickade det här mailet till honom. "Inte undra på att din bil inte blir såld när du har en sån attityd. Eftersom du skriver svenne så heter du inte Thomas utan snarare nått utländskt namn. Lycka till med säljandet av krockade och skuvade bilar." Fick det här svaret :) "Inte svenne utan svennebanan!!!! Det är ett talesett .. Om man är en tönt som tror att folk luras och är skumma att du är en jävla tönt jävel.. Lyssna på låten svennebanan där passar du in. Jag heter Thomas johansson och är 100 % svensk men till skillnad från dig är jag en man med skinn på näsan och är ingen jävla svenne banan från nå liten by som tycker att alla 08:or är galna!!! Åter igen läser du som din mamma eller den är inte krickad. Lycka till med din tyska x5:a hahahha vilken svennebanan tönt!!!" Han är verkligen skön den här killen ;) |
|
|
Så jag svarade med Bara för att jag inte köpte din bil behöver du inte vara otrevlig!!! Att du garanterar att det INTE är nått misstänkt med bilen är nått jag INTE kan lita på och det borde du förstå. Om den är så bra och till ett så bra pris behöver du inte oroa dig över att jag hoppade av för då måste köparna stå på kö och slåss om den. Då svarade han med det här. "Men jag har inte sagt nåt om det.. Jag har bara gett svar på dina frågor.. bilen ska jag sälja inga problem! Seriöst skaffa en vän eller nåt.. Ha det bra nu !! Hej då" Så jag tröttnade och skrev...lycka till att sälja rishögen :) Då skickade han ett mail med mina telefon nummer och adress. Hel mysko kille |
|
| shit alltå vilken idiot helst sjuk snubbe. Tycker du ska ta o driva me han lite till o göra han vansinnig o gråhårig tills han säger kom o ta bilen helt gratis hahahahah. ne men seriöst han kommer nog aldig få den såld ens för nån hundring | |
| Lappen...hur fick han tag på din adress och namn?Du som gett dem till han? | |
|
Nej nej absolut inte.Har faktiskt ingen aning hur han fick tag på dom men i början så var jag artig och skrev under mina mail med mitt namn. Antagligen genom min IP-adress så listade han ut vilken jag var för inte så många har mitt namn i min stad. |
|
| Har han ditt tel.nr. så kan han ju kolla upp din adress via hitta.se eller eniro.se om du inte är "anonym" | |
|
En sån "trevlig" kille skulle man kanske bombardera med mail, sms och uppringningar sills han blir "snäll"...*asg* Frasse |
|
|
Eller har han hittat mig genom min mail för vi har en egen mailserver i det bostadsområde jag bor på. Snacka om digert detektiv arbete han lagt ner för att hitta mig :) Måste bara lägga upp några mail från honom.Eftersom ingen vet vad han heter eller är så är det inte förföljelse eller nått. Jag skikade ett mail och frågade om bilen var kvar och det var den så jag svarade med ett mail där jag prutade 5000:- Visst det kanske är lite löjligt men har man en budget så har man. Så här svarade han då. "Hej! Ja vill man verkligen ha nåt så är det skitsnack det vet du och jag! 5000 är småpengar om man vill skrapa ihop det. Jag har dragit ner priset för att jag egentligen ska flytta utmlands snart och sänkt priset kraftigt pga semester oc bensinpris ocsv.. så lägg ner och pruta när det är realistiskt jävla bra pris.Fu kan få bilen för 140 men då behåller jag däcken själv så då får du fixa egna!" Lite konstigt att i orginal annonsen så kan han tänkas ta byte men hur rimmar det med att i mailet så ska skriver han att han ska flytta utomlands?? |
|
|
Jag svarar på det att jag har min budget och kan inte gå högre och påpekar att han behöver inte vara otrevlig i sitt mail. Det här får jag till svar då. "Tja! jag är inte otrevlig... Men ser du inte att du gör en jävligt bra affär om du köper den för 145.000 kolla själv på bilpris.se vad den står i kolla runt och jämnför med andra. Seriöst däcken är 1 1/2 månad gamla med fälg 23.000:- och lackerad för 50 på bmw för 2 veckor sedan. Du får en totalt nyx5 utvändigt och inne nya gps hela europa orginal bmw stora paketen och m.sport. Och du ska pruta på 145.000 5000 kr... det är lite löljigt... Ockej om jag stoppat in bilen för 160 och du sa du får 145 men 5000 spänn när jag sänkt bilen under sitt riktiga värde så tycker jag det är dåligt och pruta på ynkliga 5000 bara för att! 145.000 och går bensinen ner spm den ska gör om ett halvår kan du gå 160.000 för den här lätt!!!! Den e ju absolut i bäst from av alla bilar på bkocket och billigast sett till mil och årsmodell... Och vill du tjäna igen på 5000 sälj däcken som är på och köp begangade på blocket. du får ju lätt 12000 för mina och köp begangade för 5000 då har du tjänat in 7 sedan... Jag är inte otrevlig men seriöst jag tycker och du skulle också tycka så att det är ett jävligt bra semesterpris..." Exakt 35min senare får jag det här mailet. "Okej! 140.000 vi säger så men då ska det vara en riktigt , riktigt smidig affär.Och snabb." Så jag frågar efter regnumret för att kolla lite och det får jag.Det här är en söndag och jag påpekar att tidigast ons-tors nästa vecka kan jag komma ner för att titta.Inte nångång har jag sagt att jag köper bilen utan jag ville ha regnumret för att forska och kan inte komma ner förrän nästa vecka. Men ändå så så skickar han två mail där han tjatar och frågar när jag ska komma och om jag ska ha bilen. På måndag har jag fått uppgifterna jag ville har och skickar det här mailet till honom. "Hej Ledsen att jag inte hört av mig snabbare men jag har forskat i bilens historia... tidigare ägare,gamla besiktningsprotokoll mm. För det handlar om mycket pengar och jag vill inte göra en affär jag får ångra. Nu ser jag att det inte är en 02:a utan en 01:a allt enligt Vägverket så på grund av det och några andra faktorer så måste jag dra mig ur. Hoppas du får den såld alla fall." Får snabbt detta svar. "Men vafan snälla det är en 02:a Kolla på biolpris.se får du själv se. Tillverkad 2001-11- 13 i trafik. Obs modell år 2002 uppgifter från vägverket och tillverkaren. Så det är inte alls en 01 det är en bmw x5 2002! Så är du med i matchen igen eller tror du jag ljuger så kolla upp det själv.. Det är många bilar som är tillverkade i slutet på årgångar som i dec osv... det kan ändå vara en modell år . Som tillverkad i dec 07 men årsm 08 på kaross och bil." Två timmar senare det här. "Hej! Har precist ringt och pratat med vägverket och bmw samt där jag har finans. Och det är en bmw x5 2002 står i alla papper. Det vägverket gör är inte att skriva vilken årsmodell bilen har utan när den är tillverkad och när den satts i trafik. Och det är många årsmodeller som är tillverkat i slutet av ett år men årsmodellen på bilen är det året som kommer. Du kan som sagt kolla på www.bilpris.se och kolla modell år... Jag skulle väl inte ljuga för dig om en årsmodell.. Jag vet ju att det är en 02_2 när jag lackerade den kolla de det, när jag skulle instalera gps så var det 2002 års modell Så du vet!" Jag svarade aldrig på det för jag tycker jag gjort klart att jag inte vill ha bilen. Visst man kan tycka vad man vill om min prutning per mail. |
|
|
Han har rätt i att det är en -02 dock. Modellår är BMW specifikt och bryts i september varje år. Modellår anger vilken "variant" av bilen det är. Vägverkets fordonsår betyder inte något alls. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Det må så vara men man kan inte ha den ton i sina mail om man vill sälja en bil. Och absolut inte komma med förtäckta hot med att skicka ett mail med mina telefonnummer och adress |
|
| Hehe skön snubbe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.