AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.543

Omöjligt att sälja E32-unika delar ens till vrakpris?!

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Att dom var kalla i helt skick visste man ju, men att det inte ska gå att bli av med E32-delar ens till vrakpris är ju illa. Har en komplett inredning i beige skinn, som är helt OK sett till vad som brukar finnas till salu. 900 spänn komplett kan väl inte vara för mycket begärt, eller? Jag har aldrig sett nån E32-inredning för såna priser annat än det extremt oattraktiva tyget då.
Samma med alla andra begdelar som inte passar på E34. Går inte att bli av med. När jag skrotade 735:an var det enda som gick iväg snabbt kylaren, generatorn och motorn. Resten sitter man med. Spelar ingen roll vilket pris man sätter. Möjligtvis att man kan bli av med det om man skänker bort det, men då lägger jag det hellre på tippen av ren principsak.
Är det så här illa eller har man bara oflyt?
Har även haft lite M5-delar och dessa flyger iväg direkt till rätt så höga priser, både inom Sverige och utomlands.

Internationellt E34 M5 register Länk
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Jag tror att det gäller helt enkelt att hitta rätt köpare med rätt bil och i rätt del av landet (där du bor) vilket inte är så enkelt. Man måste ha lite tur när man säljer just såna grejer som bara passar några få potentiela köpare.

Hade det varit E34 inredning hade jag slagit till direkt om det är i bra skick och det skulle finnas i Skåne eller närheten. 900 spänn för en komplett skinninredning känns nästan gratis för mig i alla fall. Grejen är bara att jag inte har en E32 med tyginredning så jag behöver inte just din inredning.

Har bara sett ett par annonser på liknande till E34 men några var tyvärr långt borta men framför allt gick samtliga bort för att de flesta vill ha minst 3000 kr för en komplett inredning i fint skick. Kanske ett normalt pris men då bilens marknadsvärde är så lågt känns det lite i överkant och jag lägger hellre pengarna på nya slitdelar vid behov istället.

BMW 4 Life
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Om jag vore dig så skulle jag annonsera på Ebay.de. Ökar nog chansen att få både bättre betalt och få grejerna sålda öht.

M V H
Stephan

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Men frakten till Tyskland är nog j*vligt dyr från Sverige för en skinninredning.

Vart har du provat sälja? AP? Ibland går vissa saker aldrig iväg på AP men på Blocket kan det går rätt så fort! Skriv också i annonsen att du kan skicka grejerna, om du nu kan det..
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Frakten brukar ju köparen stå för ändå så det spelar mindre roll tror jag...

M V H
Stephan

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jo, det verkade som det skulle gå på ca 250 Euro att skicka ner allt. Då svalnar säkert intresset hos tyskarna, även om jag så bara tar 80 Euro för grejerna.
Å andra sidan är inredningar klart dyrare där än här verkar det som, så ebay.de kanske är ett alternativ.
Har bara kört här på AP och på BMW CS. Lika heldött på båda ställena. Tror allvarligt talat inte det skulle bli nån skillnad óm jag tog 500 spänn heller. Det är inte priset i sig som det är fel på utan det finns nog ingen som vill ha detta helt enkelt. Färgen är väl för sällsynt kanske. Skulle varit den extremt vanliga svarta så hade det varit borta, eller?

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Satte 700 nu. Ingen respons. Kan inte minnas att jag sett en så billig skinninredning till någon 5-7 serie någonstans i världen. Det verkar dock inte hjälpa. Vart finns alla E32-ägare? Inte är det här eller på BMW-klubben.

Gemini__
Hur länge har du annonserat?
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Det börjar bli så billigt att jag snart får hitta och köpa en E32 med sliten tyg inredning... :-)

Allvarligt talat tror jag inte du ska sänka priset mer för det kommer inte göra att du får det sålt fortare bara gör att du får in mindre pengar om och när du väl hittar en köpare. 700 kr för en komplett fin skinninredning är ju bara en symbolisk kostnad. Jag skulle skämmas att ens pruta på det om det är felfritt utan skavanker.

BMW 4 Life
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Den har väl legat ute snart 2 månader tror jag. Började på 1000 kr. Jag slänger ju med allt som jag bytt, dvs golv, velourmattor, skuffklädsel, innertak, solskydd, träpaneler mm! Förstår inte att det ska gå så trögt.

Jag är rätt petig av mig så jag säger inte att skciket är bra. Men det finns inga hål och dom märkena som är på grejerna är riktigt ytliga. Passagerarstolen och sittdynan bak är i verkligt toppskick. Det andra har normala småskavanker och fläckar. Så det är ju inte nån skrotinredning jag försöker kränga, utan grejer i högst normalt skick.

RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Varför inte prova att annonsera på blocket?

/Rickard
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Får nog bli det. Blocket 700 spänn. Sista utvägen..

När jag skulle sälja en sportinredning till en E36 sedan som var i väldigt bra skick så fick man mer eller mindre ge bort den. De som var intresserade att köpa var inte lika intresserade att betala frakten som låg på +1000kr. Det slutade med att jag fick 500kr för baksätet och 500kr för bägge stolarna i två omgångar. =(

Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Torka av eventuell damm/smuts om det sammlats någon sådan. Ställ upp allt och ta ett par bilder av bra kvalite från olika vinklar och sätt in det på blocket som Rick föreslog så borde det gå, jag håller fast vid att 700 spänn är billigt för en komplett skinn inredning i bra skick.

Hade det varit till E34 som sagt hade jag slagit till omgående...

Kostar nog mycket mer att köpa samma sak på skroten om man har tur att hitta inredningen man söker där...

BMW 4 Life
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Blocket hjälpte troligtvis, för nu är grejerna bokade åt en lokal förmåga. Skall hämtas imorgon sägs det.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.