AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
714

Varför vill den inte starta?

fi
2
film555
320 touring -00
Hej på Er!
Lördagkväll och bilen (BMW 320 touring -00) startar inte....kom på att jag glömt nycklarna i och haft tändningen på i ca 7 timmar igår....så det måste ha tömt batteriet.
Trodde att startkabel-varienten skulle fungera....men det klickar bara, klick, klick, klick...

Vad ska jag göra?
Köpa nytt batteri? (detta är ca 3år gammalt)
Ladda? Och isåfall, var hittar jag en sådan laddare??

Tacksam för svar!

Vänligen
/Oliver
Har sett detta flera gånger, bättre startkablar, bättre hjälpbatteri är ett par tips.
Många startkablar är rena skräpet, kan se någorlunda grova ut men kabelarean under isoleringen är alldeles för klen.
Om du ansluter hjälpbatteriet och låter detta stå inkopplat några minuter så hinner det tomma batteriet bygga upp lite laddning, och starten går sedan bra. Hjälpande bil skall vara startad också.
Sedan återstår uppladdning av ditt batteri som tar 24 tim, minst. Köp bara laddare med reglerad spänning, aldrig billiga garageladdare för ett par hundringar.
Just batteriladdare för bilar måste vara det vanligaste tillbehöret av dem alla, finns i stort sett överallt, det kan du inte missa.
Annars är ju de vanliga ställena, macken, Mekonomen, MECA, Biltema, Clas Ohlsson, m.fl lämpliga att börja med.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.