AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.406

Sprucken stötfångare - hur laga? Bilder!

Har två otäcka sprickor med tillhörande lackskada i stötfångaren bak på min E36:
Länk
Länk

Vad gör man åt det? Har tänkt lämna in bilen till någon kunnig, men jag undrar HUR man går tillväga för att laga sprickorna, och vad det kan tänkas kosta.
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
Ser ut som att bilen rågkat ut för en dålig lagning/lackering. De slipar bara ner stötfångaren grundar och målar om den. Det ser ut som att det är det ommålade lagret som spruckit.
Sprickorna blev när jag sladdade in i ett mitträcke, så det är inte bara lacken som är sprucken, det är hela stötfångaren.
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
då plastsvetsar den seriösa firman den och lackar om den. De lite mindre seriösa lagar med glasfiberspackel/väv och lackar sedan.
Okej, tack för svar. Är det dyrt med plastsvetsning?
Ro
220
Robbex
320ik -88
Bmw 540IA -94
Vet inte vad det kostar för kunden men jag vet att materialet man använder kostar skjortan att köpa in.
Mj
49
Mjarlhov
BMW 525iM Touring -03
har du möjlighet att plocka av stötfångaren och tvätta rent den både ut och inv till de som ska svetsa den så ska det inte kosta mer än ett par 100kr tyker jag. det går snabbt när man väl har demonterat och tvättat rent. tar inte mer än 10min max. Om man nu inte ska svetsta otroligt mycket dvs.
alla stötfångare kan/bör inte svetsas.. ibland måste man limma.. beror helt på vad det är för plast, vilken stress lagning kommer att få utstå osv..
10 min i en perfekt värld kanske.. i verkligheten tar det där längre tid att fixa..

jag jobbar som plastreparatör och en sådan stötfångare skulle förmodligen ta runt 3 timmar att göra i ordning för lack.. sen tillkommer lacken..
då menar jag givetvis hela stötfångaren.. stötfångarna är ju dom mest utsatta delarna på hela bilen och det är ALLTID fullsmockat med småskador, jack, repor mm. som äter upp tid..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.