AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.387

525IA touring-01. Kommer inte in i bilen!

Damen körde bilen i går. Larmade på som vanligt, men i dag när vi skulle larma av med fjärren på nyckeln händer det ingenting.
Den röda lampan för larmet är helt död, och det går inte ens att öppna med nycklar i dörren.

Gissningsvis har något laddat ur batteriet helt?
Kan inte se att någon har varit på bilen.

Vad gör man nu? Måste jag bryta mig in?

Har en Haynes bok på bilen, men hittar inget som kan hjälpa mig i den.
Vore tacksam för råd och tips...jag vill åka bil! =)
/T
Fu
200
Funduro
325i Touring -89
F 650 -99
325ix Touring -89
325ix 4d -86
318i Touring -03
Tjena!
Prova att göra som på en e34.
Sätt i nyckeln på högerdörren, lyft handtaget och vrid nyckeln.
Då ska låset öppnas.
Nu minns ju inte jag om det sitter något lås på höger sida på en e39:a.
Mvh Danne.
Tjena Danne
Tack för tipset, men på min E39:a finns det bara ett enda lås. På förardörren, men det händer inte ett skit när jag vrider på nyckeln.

Den här bilen är ju full av smarta lösningar...men om man måste ha ström för att komma in i bilen känns ju det inte helt smart =)
Mvh
Tom
US
547
US
850 iA -92
Lyft hantaget (öppna) på främre passagerardörren, håll kvar det i upplyft läge, lirka med nyckeln med låg/medel kraft åt höger fram och tillbaka,
tills nycklen till sist trillar åt höger horisontellt, släpp ner hantaget,
lyft hantaget (öppna).

Kopierade detta från en liknande tråd, hoppas det funkar.
US
547
US
850 iA -92
Eller klicka på "Sök inlägg" och skriv nödöppning.
Bara att läsa o testa.
Tack för tipset US =)
Ska kolla runt där.
...finns dock inget lås på passagerarsidan på min E 39:a.
Hoppas jag hittar ngt där. Känns lite surt att slå in en ruta =(
=D
Tack US!
Hittade några tips där. Fanns inget klockrent för E 39:an, men det här funkar!
Håll upp handtaget på förardörren - vrid sedan nyckeln bestämt åt vänster...håll kvar en stund så öppnar dörrfan =D
...sen har jag bara resten kvar. Att komma åt batteriet och klura ut vad som fått det att dö över natten, men jag är inte helt nykter här i kväll, så jag provar i morgon.

Någon som vet om man kan öppna bakluckan på touring E39 inifrån mekaniskt, eller måste jag på något sätt ge bilen kräm med ett batteri, eller batteriladdare?
Det bör väl gå att mata på lite kräm ifrån motorutrymmet på ngt sätt eller?
På E39 sedan kan man från insidan pilla ur ett par expanderclips och komma åt mekanismen och dra i den och på så vis öppna bakluckan.
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Du har ju en plus pol i motorrummet, på höger sida på motorn upptill baktill bredvid högra luftfilter slangen, täcklocket är märkt med + tecken. är till för hjälpstart eller för laddning.

FLAYEN
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Om du ska öppna luckan till bagegen i en touring så finns det en liten snöre i plast i verkrygslådan som sitter i luckan den ska man kunna dra för att få upp luckan men har själv aldrig testat.
Men gör som flayern skrev ladda från motorrummet! Det fungerar klockrent.

MvH Bmw 4-ever
Tack för hjälpen! =)
Funkade klockrent med att ge hjälpström fram i motorutrymmet - och låsa upp som vanligt med fjärren, öppna skuffen för att komma åt batteriet - och ta bort hjälpmatningen=)

PS: Sorry att jag startade en ny tråd, det fanns redan en liknande som jag inte hittade först.
Hej
Nu funkar allt igen, ville bara berätta den troliga anledningen till att mitt batteri dog:
Kupéfläktens effektsteg var kass. När den är det, så kan fläkten dra igång utan nyckel i bilen! (Min gjorde antagligen det typ hela natten)

Fick ett klockrent tips i en annan tråd av "El- kungen" Folke =)
Du är kung!
Damen berättade att fläkten gick som den ville, och startade t.o.m när hon stod utanför bilen med nyckeln i hand.
Då insåg jag direkt efter att ha läst på härute att det var effektsteget. Fanns hemma på BMW i Solna, o kostade 835:-
Väldans enkelt att byta genom länktips med blider som finns härute.

Den här hemsidan är guld värd...men den skulle inte vara det utan alla hjälpsamma människor. Tack för alla tips & råd till alla som bidrar =)
M.v.h.
T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.